۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
روایت عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از شیوه جلوگیری از افزایش قیمت کالاها
در گفتگو با بازار مطرح شد

روایت عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از شیوه جلوگیری از افزایش قیمت کالاها

طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه اساس افزایش مستمر قیمت ها در زمینه‌هایی است که یا ما در آن بخش تولید داخلی نداریم و یا به نوعی در تامین زنجیره آن کالاها به بیرون از کشور وابسته هستیم.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به راهکارهای لازم در مهار قیمت کالاهای مایحتاج مردم گفت: قطعا مهار قیمت‌ کالاهایی که در داخل تولید می‌شود بسیار راحتر از کالاهایی است که از خارج  از کشور وارد شده است.

وی افزود: متاسفانه اساس افزایش مستمر قیمتها در زمینه‌هایی است که یا ما در آن بخش تولید داخلی نداریم و یا به نوعی در تامین زنجیره آن کالاها به بیرون از کشور وابسته هستیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عنوان مثال ما در بخش تولید مواد پروتئینی و در زنجیره تامین این بخش دچار وابستگی هستیم و وقتی که ارز دچار مشکل می شود،ما در این زمینه که به واقع جز کالاهای اساسی مردم محسوب می شود، با افزایش قمیتها مواجه می شویم.

وی تاکید کرد: اگر قصد داریم از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنیم به ویژه در مورد کالاهایی که یا مستقیم وارد می‌شوند و یا در زنجیره تامین آن واردات دخیل است، باید ابتدا نرخ ارز را مورد کنترل قرار دهیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نرخ ارز را به ثبات برسانیم ، اظهار داشت: در این راستا حتما باید ارزش پول ملی را تقویت کنیم و برای اینکه بتوانیم این اقدام را انجام دهیم باید صادرات خوبی داشته باشیم.

کد خبر: ۳۵٬۰۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha