۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
واحدهای صنفی متخلف کرمان به پرداخت ۳۷۲ میلیون ریال محکوم شدند
مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمان:

واحدهای صنفی متخلف کرمان به پرداخت ۳۷۲ میلیون ریال محکوم شدند

کرمان - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان میزان محکومیت صادره برای واحدهای متخلف در کرمان را ۳۷۲ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۲۰۰ ریال ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، ارسلان میری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تشدید نظارت بر بازار بعد از اصلاح قیمت بنزین اظهار کرد: بر این اساس گشت های مشترک ویژه صمت، اصناف و تعزیرات به صورت دقیق وضعیت بازار به ویژه کالاهای اولویت دار را در دو نوبت صبح و عصر رصد می کنند.

وی با اشاره به رسیدگی خارج از نوبت به این قبیل پرونده ها افزود: این طرح از ۲۵ آبان آغاز شده است که از آن زمان تا ۱۱ آذر ۶۰ اکیپ گشت مشترک با مدیریت روسای شعب ادارات کل تعزیرات انجام شده است.

میری با اشاره به انجام ۳۱۴ مورد بازرسی از اصناف در استان کرمان اظهار کرد: از این تعداد ۱۸۷ واحد متخلف شناسایی شد.

وی از تشکیل ۱۸۴ پرونده تخلف خبر داد و افزود: ۷۷ واحد صنفی هم تذکر دریافت کردند.

میری میزان محکومیت صادره برای واحدهای متخلف را ۳۷۲ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۲۰۰ ریال ذکر و بیان کرد: مردم در زمینه برخورد با گران فروشی می توانند بسیار اثرگذار باشند و از آنها می خواهیم که در صورت مشاهده هر گونه تخلف گرانفروشی و احتکار مراتب به اطلاع بازرسی صمت یا تعزیرات حکومتی برسانند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اعلام سامانه تلفنی ۱۳۵ تعزیرات گفت: همکاران از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه تا ۲۲ پاسخگوی مردم هستند و از ساعت ۲۲ تا ۷ و ۳۰ دقیقه صبح هم شکایت های مردم به صورت خودکار ثبت و در اسرع وقت پیگیری می‌شود.

وی یادآور شد: در هفته گذشته با تشدید گشت های مشترک در چندین مرحله مقادیر قابل توجهی کالای غیربهداشتی، غیرقابل مصرف و تاریخ گذشته که اغلب اقلام پرمصرف و جزء سبد غذایی شبانه روز مردم هستند از سطح عرضه جمع آوری و معدوم شد.

میری با اشاره به تشکیل پرونده های متعددی در رابطه با تخلفات بهداشتی متصدیان واحدهای صنفی بیان کرد: حمایت از سلامت جامعه و برخورد قاطع با متخلفان عرصه بهداشت عمومی از جمله وظایف اصلی ما به شمار می رود.

وی افزایش قیمت خودسرانه را به معنای گرانفروشی دانست و افزود: با مسببان این امر به شدت برخورد می شود.

کد خبر: ۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha