۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
۸۰ درصد جمعیت روستاهای ایلام از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام:

۸۰ درصد جمعیت روستاهای ایلام از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند

ایلام- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد جمعیت روستاهای ایلام از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، نورالله تیموری ظهر سه شنبه در بازدید از طرح های آبرسانی روستاهای شهرستان هلیلان اظهار کرد: از ۱۳۶ هزار نفر از جمعیت روستایی استان، ۸۰ درصد از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

وی یادآور شدند:  تا سال گذشته ۱۴۰ روستا با تانکر سیار تأمین آب می‌شدند که اکنون به ۲۲ روستا تقلیل یافته و علاوه بر آن آب ۱۸۹ روستا جیره بندی شده بود که اکنون در هیچ روستایی جیره بندی نداریم.

وی افزود: به رغم اینکه وضعیت بهره مندی جمعیت روستایی استان از آب سالم و بهداشتی بیش از میانگین کشوری است، اما افزایش بهره مندی و توسعه شبکه آبرسانی جزو اولویت های این شرکت به شمار می رود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام بیان کرد: با وصول هر چه سریع تر مطالبات، اجرای طرح‌های عمرانی مانند آبرسانی به روستاها، ساخت مجتمع‌های آبرسانی، بهینه‌سازی و به روزرسانی شبکه های آب‌ روستایی امکان پذیرتر می شود.

تیموری تصریح کرد: برای تامین آب روستا ورمله از توابع شهرستان هلیلان عملیات بهسازی چشمه،ساخت مخزن ذخیره ۲۰ متر مکعبی و  اجرای خط انتقال بطول  ۱۸۰۰ متر  و همچنین اجرای شبکه داخلی آغاز  شده و با بهره برداری از این طرح ۱۰  خانوار این روستا بعد از سال ها از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می شوند.

کد خبر: ۳۴٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha