۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸
تأکید نمایندگان مجلس بر رفع چالش های کمیسیون ماده ۱۰۰
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

تأکید نمایندگان مجلس بر رفع چالش های کمیسیون ماده ۱۰۰

حسینی، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در نشست امروز این کمیسیون، مقرر شد وزارت کشور قبل از ارسال لایحه اصلاح قانون کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها به دولت، پیشنویس این لایحه را به کمیسیون عمران مجلس ارسال کند تا نمایندگان به صورت تخصصی مسائل را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، در تشریح نشست امروز این کمیسیون، گفت: در این جلسه موضوع عملکرد کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها با حضور معاون عمرانی وزارت کشور، مسولان شورای عالی استان ها و کارشناسان حوزه شهرداری ها و دهیاری ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشست امروز عملکرد کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها، نقاط ضعف و قوت و نحوه برخورد شهرداری ها با کمیسیون ماده ۱۰۰ بررسی شد، موضع کمیسیون این نبود که مشکلات کنونی این حوزه را به دوش شهرداری ها بیاندازد، بلکه کمیسیون به دنبال آن است که چالش ها و نقاط ضعف کمیسیون چگونه شناسایی و برطرف شود.

وی گفت: در این نشست اعضای کمیسیون عمران درباره چالش های موجود کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها مسائلی را مطرح کردند، در نهایت با توجه به مشکلات و تخلفات صورت گرفته در این حوزه، مقرر شد که وزارت کشور قبل از ارسال لایحه اصلاح قانون کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها به دولت، پیشنویس این لایحه را به کمیسیون عمران مجلس ارسال کند تا نمایندگان به صورت تخصصی مسائل را مورد بررسی قرار دهند.

حسینی افزود: از طرف دیگر شورای عالی استان ها نیز در حال تدوین طرح جامع مدیریت شهری است که این طرح نیز مسیر خود را در آن شورا طی خواهد کرد، تلفیق این دو موضوع در صورت تبیین درست، می تواند مشکلات کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها را برطرف کند.

کد خبر: ۳۴٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha