۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
امنیت سرمایه مشارکت‌کنندگان جدید بورس از طریق کارگزاری‌ها حفظ می‌شود
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

امنیت سرمایه مشارکت‌کنندگان جدید بورس از طریق کارگزاری‌ها حفظ می‌شود

عموئی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به نشست این کمیسیون با رئیس مجلس و رئیس سازمان بورس، گفت: نمایندگان بر افزایش تعداد کارگزاری‌ها و آغاز سرمایه‌گذاری مشارکت‌کنندگان جدید بورس از طریق کارگزاری‌ها تأکید کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ابوالفضل عموئی، با اشاره به جلسه صبح امروز(سه شنبه، ۲۱ مردادماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که با دو موضوع برگزار شد، گفت: موضوع نخست ارائه گزارش کمیته مرز کمیسیون و موضوع  دوم مربوط به بررسی روند بازار سرمایه در کشور بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به گزارش کمیته مرز کمیسیون بر اساس جلساتی که ای کمیسیون با دستگاه های ذیربط در حوزه مرز داشت، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت مرزهای جمهوری اسلامی که با ۱۵ کشور مرزهای خاکی و آبی دارد، ضروری است تا همه دستگاه ها به مرز به عنوان یک فرصت بنگرند.

وی افزود: دولت باید از فرصت مرز برای توسعه همکاری ها و ارتباط با همسایگان استفاده کند تا فعالیت های مرزی تقویت شده ضمن اینکه باید نگاه ها در این حوزه به سمت تعامل با همسایگان، جهت بهره برداری از فرصت مرز، سوق یابد.

عموئی ادامه داد: همچنین تأکید شد قوانین مربوط به بازارچه های مرزی کشور بازنگری شود چرا که تقویت کارکرد این بازارچه ها تأثیر مستقیم بر ابعاد نظام اقتصادی کشور دارد لذا بعد از بررسی ها در حوزه قوانین، اگر نیاز به اصلاح وجود داشت، کمیسیون اقدامات لازم را صورت می دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به بخش دیگر جلسه کمیسیون که با حضور رئیس مجلس و رئیس سازمان بورس صورت گرفت، بیان داشت: پیش از این کمیسیون میزبان سرپرست وزارت صمت و رئیس سازمان غذا و دارو بود و گزارش هایی دریافت شد که در این جلسه نیز رئیس سازمان بورس گزارشی از تحولات اخیر بازار ارائه کرد.

وی افزود: بر اساس این گزارش، بازار سرمایه کشور با سرعت خوبی در حال رشد است و در این چارچوب سرمایه های مردم بیش از پیش وارد بازار شده است لذا با توجه به افزایش تعداد مشارکت کنندگان در بازار سرمایه لازم است در جهت آگاهی بخشی و آموزش این افراد اقدام شود.

عموئی در ادامه با بیان اینکه این اطلاعات باید از طریق سازمان بورس و رسانه ها تبیین شود، عنوان کرد: به مردم توصیه شده از طریق شرکت های واسط سرمایه گذاری را آغاز کنند که امنیت سرمایه داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه در این جلسه اعضای کمیسیون نیز دیدگاه خود را درباره توسعه بازار سرمایه ارائه کردند، خاطرنشان ساخت: بازار سرمایه از جهتی فرصت خوبی برای جذب نقدینگی موجود کشور است از این رو یکی از مطالبات، افزایش تعداد شرکت های کارگزاری بورس بود ضمن اینکه در برخی دستورالعمل ها نیاز به بازنگری وجود دارد و نمایندگان نیز روند این مسیر را رصد می کنند.

کد خبر: ۳۴٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha