۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
بیست و سومین شبکه فن بازار کشور در کردستان افتتاح شد
با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

بیست و سومین شبکه فن بازار کشور در کردستان افتتاح شد

کردستان- طی مراسمی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان استانی بیست و سومین شبکه فن بازار کشور در کردستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در آیین افتتاحیه فن بازار منطقه‌ای کردستان که صبح سه‌شنبه در سالن کنفرانس هتل جهانگردی سنندج برگزار شد، با بیان اینکه با این اقدام ادبیات جدیدی  وارد عرصه تولید و فن آوری استان شده است، اظهار داشت: بیشتر واحدهای صنعتی در این استان را صنایع کوچک تشکیل داده  و این ظرفیت مطلوبی برای توسعه فن بازار در این منطقه است.

خالد جعفری با اشاره به اینکه صنایع کوچک در این استان هنوز هم به شیوه قدیمی اقدام به تولید می کنند، افزود: تطبیق تولید با شرایط روز بازار  در فروش محصولات تاثیرفراوانی دارد که با فن بازار می توان به این مهم دست پیدا کرد.

وی یکی از مزیت های تشکیل فن بازار را ورود تکنولوژی جدید به حوزه تولید و صنعت ذکر کرد و یادآور شد: کردستان از لحاظ نیروی انسانی ظرفیت زیادی دارد که استفاده از توانمندی آنها منجر به موفقیت در پیشبرد اهداف فن بازار خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: بازار در گذشته محدود به شهر و استان بود و حال با گسترش ارتباطات بین کشورها و بهره مندی از تکنولوژی های روز دنیا این مسئله هم راحت تر و هم توسعه بیشتری پیدا کرده است.

شرکت شهرک‌های صنعتی متولی فن بازار در ۱۷ استان کشور است
معاون توسعه و نوآوری پارک فن آوری پردیس نیز در این مراسم  وظیفه اصلی فن بازار را هم‌رسانی در قالب یک شبکه ذکر کرد و گفت: فن بازار در ابتدا با پنج استان شروع و اکنون به ۲۳ استان رسیده است.

اکبر قنبرپور با اشاره به اینکه متولی فن بازار در هفده استان کشور بر عهده شرکت شهرک های صنعتی استان‌ها است، اضافه کرد: به دلیل دانش و تسلط کافی شرکت شهرک های صنعتی کردستان نسبت به وضعیت استان این شرکت به عنوان متولی فن بازار در استان انتخاب شد.

وی با بیان اینکه مراجعه سرمایه گذاران به فن بازار زیاد است، افزود: در حال حاضر شرایط تولید به عبارتی بستر و زمینه تولید در کشور مهیا است و می توان از این فرصت برای توسعه فعالیت ها در فن بازار استفاده کرد.

قنبرپور اظهار داشت: با وجود این شبکه استان‌های عضو می توانند از فن آوری های موجود در هر استانی بهره مند شوند.

فعالیت ۴۳۰ واحد در شهرک های صنعتی کردستان
 مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان در این مراسم گفت: طبق تفاهم نامه بین مقامات استان و وزارت‌خانه فعالیت فن بازار در این استان آغاز می شود.

احمد خسروی اظهار داشت: شرکت شهرک های صنعتی را به عنوان نهادی برای ایجاد شرکت و تامین زیرساخت لازم در این حوزه می شناختند و حال با ایجاد شورای فن بازار رسالت این شرکت افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه شرکت شهرک های صنعتی  به عارضه یابی در تولید، آموزش تورهای صنعتی و حمایت از واحدهای صنعتی هم می پردازند، گفت: براساس ارزیابی انجام شده، استان قابلیت ایجاد و شروع بکار شورای فن بازار را دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان اعلام کرد: در حال حاضر ۱۲ شهرک و هفت ناحیه و  یک منطقه ویژه دارد که اراضی آن آماده واگذاری به متقاضیان است.

خسروی اظهار داشت: تاکنون یک هزار و ۲۰۰ قرارداد به سرمایه گذاران در استان داشتیم که تاکنون ۷۰۰ واحد آن اجرا شده و مابقی آن از صفر تا ۱۰۰ پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: از ۷۰۰ واحد موجود هم ۴۳۰ واحد فعال و مابقی نیمه فعال و راکد هستند.

کد خبر: ۳۴٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha