۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
افزایش ۱۰ درصدی مصرف آب در لرستان/ ۱۵۰۰ انشعاب غیرمجاز روستایی جمع آوری شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان:

افزایش ۱۰ درصدی مصرف آب در لرستان/ ۱۵۰۰ انشعاب غیرمجاز روستایی جمع آوری شد

لرستان- کرم وند، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی مصرف آب در لرستان گفت: در سه ماهه نخست امسال، هزار و ۵۰۰ انشعاب غیرمجاز در سطح روستاها جمع آوری شده است.

حمیدرضا کرم‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: دو هزار و ۸۵۰ روستا در لرستان داریم که از این تعداد، هزار و ۵۳۰ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب است، مابقی روستاها یا در حد دو خانوار هستند یا از شبکه فاصله طولانی دارند.

وی افزود: روستاییانی که شبکه توزیع آب ندارند، به وسیله ۱۵ دستگاه تانکر آبرسانی می‌شوند و یا از منابع آب موجود استفاده می‌کنند. با توجه به شیوع بیماری کرونا، مصرف آب بالا رفته و در روستاهایی که از آب شرب برای مصارف کشاورزی استفاده می‌کنند، فشار سنگینی به شبکه آب شهری وارد شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان عنوان کرد: انشعابات غیرمجاز و استفاده از آب شرب برای احشام، سبب افت فشار و قطعی آب در بخشی از روستاهای تحت پوشش شده است.

وی بیان کرد: با تعامل مجموعه قوه قضاییه و دادستان استان، شروع به شناسایی انشعابات غیرمجاز کرده‌ایم و در این رابطه هیچ مماشتی با متخلفان نداریم ولی اگر خودشان به سازمان آبفا مراجعه کنند تخفیفاتی برای آنها لحاظ خواهد شد.

کرم وند تصریح کرد: اگر سازمان انشعابات غیرمجازی را مشاهده کند به شدت برخورد می‌کند و برای آن‌ها جریمه‌های سنگینی در نظر می‌گیرد؛ همچنین انشعابات مشترک جمع آوری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری، حدود هزار و ۵۰۰ انشعاب غیرمجاز در سطح روستاها جمع آوری کرده‌ایم که رقم جریمه‌ها براساس نوع تخلف و شدت مصرف آب متفاوت است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی مصرف آب نسبت به سال گذشته، گفت: از مردم انتظار داریم برای تامین آب شرب روستاییان همکاری کنند تا بتوانیم از فصل تابستان عبور کنیم.

کد خبر: ۳۴٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha