۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
هنوز هیچ سند رسمی در مورد اخذ مالیات بر عایدی سرمایه مطرح نشده است
معاون حسابرسی امور مالیاتی شهر و استان تهران:

هنوز هیچ سند رسمی در مورد اخذ مالیات بر عایدی سرمایه مطرح نشده است

ابراهیمی، معاون حسابرسی امور مالیاتی شهر و استان تهران اظهار داشت: اگر کسب و کارهای بزرگ در پرداخت مالیات نظم داشته باشند، کسب‌ و کارهای کوچک به طور خودکار ساماندهی می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محسن ابراهیمی با اشاره به انواعِ فرار مالیاتی، گفت: برخی از پرونده‌های فرار مالیاتی مربوط به کسانی است که ثبت‌نام کرده‌اند و اظهارنامه‌های مالیاتی را ارسال می‌کنند و در عین حال به عمل مجرمانه تکیه می‌زنند و با حساب‌سازی و ترفندها مختلف از پرداخت مالیات واقعی فرار می‌کنند.

وی افزود: برخی از افراد با مدل اقتصادی زیر زمینی کارهای خود را پیش می‌برند و تلاش دارند که مورد شناسایی قرار نگیرند.

معاون حسابرسی امور مالیاتی شهر و استان تهران با بیان این که افرادی که از مالیات فرار می‌کنند مجرم تلقی می‌شوند، توضیح داد: ما در یک ستاد ویژه با کمک پلیس اقتصادی و سایر دستگاه‌های انتظامی و قوه قضاییه موضوعات مرتبط با فرار مالیاتی را پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: افرادی که در اقتصاد زیرزمینی کار می‌کنند، همانند قاچاق‌چیانی هستند که بدون پرداخت هزینه‌ی گمرک کالاهای مختلف را به داخل کشور می‌آورند.

محسن ابراهیمی با اشاره به این که فعالان اقتصاد موظف هستند خریدها و فروش‌های خودشان در سامانه‌های سازمان مالیاتی ثبت کنند، اظهار داشت: دستگاه‌هایی که تولی‌گری فعالیت‌های اقتصادی را در دست دارند باید به حوزه حسابرسی و مالیات کمک کنند.

وی با اشاره به موضوع «وزن‌دهی به مودیان مالیاتی» توضیح داد: سازمان امور مالیاتی پس از سال ۱۳۹۵ از مشاغل و کاسبان ایرانی تکالیف معینی را اخذ نمی‌کند و به جای این امر، عددی را مشخص می‌کند که کسبه در صورت رضایت آن مبلغ را پرداخت می‌کنند.

معاون حسابرسی امور مالیاتی شهر و استان تهران افزود: ما در حال حاضر بخش عمده‌ای از انرژی‌ خودمان را در مسیر رسیدگی به کسب و کارهای بزرگ و صرف می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر کسب و کارهای بزرگ در پرداخت مالیات نظم داشته باشند، کسب‌ و کارهای کوچک به طور خودکار ساماندهی می‌شوند.

محسن ابراهیمی با اشاره به مالیات عایدی بر سرمایه، توضیح داد: این مالیات بر اساس دارایی تعیین می‌شود.

وی افزود: «مالیات بر ارزش افزوده» و «مالیات بر درآمد» دو نوعِ مهم مالیات در ایران هستند.

معاون حسابرسی امور مالیاتی شهر و استان تهران ادامه داد:‌ در سیستم «مالیات بر ارزش افزوده» هر شخصی که بیشتر مصرف می‌کند به طور خودکار مالیات بیشتری را پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد: در سیستم «مالیات بر درآمد» افراد از سود خودشان باید مبلغی را به عنوان مالیات کنار بگذارند.

محسن ابراهیمی تاکید داشت: در حال حاضر هنوز هیچ سند رسمی در مورد شیوه اخذ مالیات بر عایدی سرمایه در کشور مطرح نشده است.

کد خبر: ۳۴٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha