۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
سردرگمی مردم در فروش سهام عدالت/ بدعت گذاری همچنان ادامه دارد
در گفتگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد؛

سردرگمی مردم در فروش سهام عدالت/ بدعت گذاری همچنان ادامه دارد

لرستان- سوری، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مشکلات فروش سهام عدالت گفت: وقتی مردم سفارش فروش را از طریق شبکه بانکی انجام می‌دهند یا ابزاری که تخصصی نیست را پیاده سازی می‌کنند یعنی برای حل مشکل بدعت گذاری، دوباره بدعت‌های جدید گذاشته شده است.

مجید سوری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: توصیه ما برای سهامداران عدالت این است که اگر نیاز به پولشان ندارند سهم‌های خود را نفروشند چون در بلند مدت سوددهی بالایی خواهند داشت.

وی با اشاره به نگهداری سهام عدالت افزود: اگر افراد از روز اول، درخواست فروش می‌دادند ممکن بود با ارقام پایین‌تر سهامشان را بفروشند و هنوز هم به پولشان نرسیده باشند.

کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: در حال حاضر سهامداران، ۶۰ درصد سهام عدالت خود را می‌توانند بفروشند و سهم دیگری را خریداری کنند ولی اگر افراد غیرمتخصصی هستند این کار را نکنند چون ممکن است به خاطر ناآگاهی متضرر شوند.

وی در رابطه با سود حاصل از فروش سهام عدالت، تصریح کرد: پول اکثر افراد واریز شده ولی با وجود مشکلاتی که هست برای برخی هنوز واریز نشده است.

سوری خاطرنشان کرد: دولت ۱۵ سال پیش بدعتی به نام سهام عدالت در بازار سرمایه به وجود آورد، متاسفانه دولت زیر و بم کار را در نظر نگرفته است و بعد از ۱۵ سال هنوز هیچ کس نتوانسته این پرونده را ببندد.

وی بیان کرد: با توجه به استقبال مردم از بازار بورس در سال ۹۸ و ۹۹، فرصت تازه‌ای ایجاد شد که دولت این قضیه را حل کند ولی وقتی مردم، سفارش فروش را از طریق شبکه بانکی انجام می‌دهند یا ابزاری که تخصصی نیست را پیاده سازی می‌کنند یعنی برای حل مشکل بدعت گذاری، دوباره بدعت‌های جدید گذاشته شده است.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه تصمیماتی که گرفته شد ناپخته و عجولانه‌ بود، گفت: با وضعیتی که پیش آمده، افرادی که سهامشان را از طریق سیستم بانکی برای فروش گذاشته‌اند، درخواست فروششان به سپرده گذاری‌ها و بعد به کارگزاری‌ها اعلام می‌شود.

وی افزود: کارگزاری‌ها شروع به فروش سهام افرادی می‌کنند که حسابی در کارگزاری‌ها نداشته یعنی کارگزاری‌ها افراد را نمی‌شناسند و بانک هم نمی‌داند کارگزاری سهام آن‌ها را فروخته یا نفروخته است.

سوری عنوان کرد: در این میان اگر شماره شبای کسی مشکل داشته باشد پولش واریز نمی‌شود و وقتی به بانک مراجعه می‌کند می‌بیند که سهامش فروخته نشده است و کارگزاری از همه جا بی‌اطلاع است.

وی تصریح کرد: این بلاتکلیفی به خاطر بدعت‌ گذاری است درحالیکه اگر از ابزارهای موجود که امتحان خود را پس داده‌اند در بازار سرمایه استفاده می‌شد این مشکلات پیش نمی‌آمد.

کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: در نهایت تصمیمات عوض شده است و افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند سهامشان بهتر است، چون در قالب شرکت سرمایه گذاری استانی است و فرد می‌تواند سهامش را به راحتی به فروش برساند.

کد خبر: ۳۴٬۸۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • زری IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      1 0
      چرا در مورد فروش سهام عدالتی عیرمستقیم تصمیم گرفته نمیدشود ما احتیاج به پولش داریم چرا دروع گفتند چرا چرا
    • IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      0 0
      اینجوری کلاه گزاشتیت سر مردم سهامشون رو از دستشون درآوردید دولت تدبیر امید دیگه چیزی برا مردم نمونده خیالت راحت