۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
بازنگری الجزایر در توافق اقتصادی با اتحادیه اروپا

بازنگری الجزایر در توافق اقتصادی با اتحادیه اروپا

الجزایر در توافق ایجاد یک منطقه آزاد تجاری با اتحادیه اروپا بازنگری می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، الجزایر قصد دارد در توافق همکاری با اتحادیه اروپا در خصوص ایجاد منطقه آزاد تجاری که قرار است از یکم سپتامبر اجرایی شود، بازنگری کند.

بر اساس بیانیه‌ای که شامگاه شنبه در پایان نشست شورای وزیران منتشر شد عبدالمجید تبون از کامل رزیق، وزیر بازرگانی الجزایر خواست پرونده توافق همکاری با اتحادیه اروپا مورد بازنگری قرار گیرد؛ به گونه‌ای که منافع الجزایر در روابط متقابل لحاظ شود. توافق منطقه آزاد تجاری میان الجزایر و اتحادیه اروپا مورد انتقاد سیاستمداران، اقتصاد دانان و کارفرمایان الجزایری است که این توافق را به نفع اتحادیه اروپا و به ضرر الجزایر می‌دانند.

اتحادیه اروپا و الجزایر از یکم سپتامبر ۲۰۰۵ برای ایجاد یک منطقه آزاد تلاش می‌کنند. در این توافق همکاری، بازگشایی متقابل بازارها نیز پیش بینی شده است؛ ضمن آنکه یک دوره انتقالی ۱۲ ساله نیز با هدف حذف تدریجی حق گمرکی تولیدات صنعتی برای الجزایر پیش بینی شده است که امکان آزادسازی محصولات کشاورزی را فراهم می‌کند. در سال ۲۰۱۲ این دوره انتقالی، تمدید شد و تا یکم سپتامبر ۲۰۲۰ برای برخی محصولات مانند فولاد، منسوجات، محصولات الکترونیکی و اتومبیل به تعویق افتاد. با این حال الجزایر، بارها مذاکره مجدد درمورد متن توافق را خواستار شده است.

کد خبر: ۳۴٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha