۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
چتر حمایتی سبد معیشتی، تنها راه حمایت از دهک‌های پایین
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد

چتر حمایتی سبد معیشتی، تنها راه حمایت از دهک‌های پایین

ارکانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تنها راه حمایت از دهک‌های پایین جامعه ایجاد چتر حمایتی سبد معیشتی است و مطمئنا در صورت عدم اجرای طرحی برای تامین نیازهای حداقلی و معیشتی بسیاری از خانواده‌ها در سال جاری، مشکلات حادی بوجود خواهد آمد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به اینکه اجماع نظری نسبت به کلیات و اجرای طرح تامین کالاهای اساسی در دولت و مجلس وجود دارد، گفت: با وضعیت فعلی تورم افسارگسیخته و گران شدن کالاها باید بتوانیم حداقل سبد معیشتی مردم را تامین کنیم.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس با بیان اینکه تنها راه حمایت از دهک‌های ضعیف جامعه ایجاد چتر حمایتی سبد معیشتی با استفاده از اعطای یارانه یا تخصیص بودجه است، افزود: بانک اطلاعاتی دقیق‌تری باید از وضعیت خانواده‌های مشمول این طرح یعنی ۷ دهک جامعه ایجاد شود که این کار بر عهده بانک مرکزی و معاونت رفاه اجتماعی وزارت کار است.

وی درباره تامین منابع مالی مورد نظر برای اجرای طرح تامین کالاهای اساسی اظهار کرد: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در جلسات خود در این مورد بحث و بررسی‌های لازم را انجام داده و منابع قابل پیش‌بینی در تبصره ۱۴ بودجه امسال را برای اجرای این طرح در نظر گرفته است.

ارکانی بیان کرد: درباره تعداد اقلام خوراکی مورد نیاز در این طرح هم مباحثی مطرح و قرار شده، مواد غذایی اصلی مانند برنج، روغن، گوشت و ... از طریق کارت‌های الکترونیکی غیرقابل برداشت در اختیار مردم قرار بگیرد تا آنها بتوانند به سهولت در تمام شهرها و روستاها این اقلام را تهیه کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: مطمئنا در صورت عدم اجرای طرحی برای تامین نیازهای حداقلی و معیشتی بسیاری از خانواده‌ها در سال جاری، مشکلات حادی بوجود خواهد آمد.

کد خبر: ۳۴٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha