۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
نرخ تورم در زنجان ۲ درصد کاهش دارد
رئیس سازمان برنامه ریزی استان زنجان:

نرخ تورم در زنجان ۲ درصد کاهش دارد

زنجان-رئیس سازمان برنامه ریزی استان زنجان،از کاهش ۲ درصدی نرخ تورم دی ماه استان زنجان نسبت به آذرماه خبردادو گفت: امیدواریم نرخ تورم در اسفند ماه هم کاهش خوبی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، شهرام طهماسبی ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان در محل استانداری زنجان، از کاهش ۲ درصدی نرخ تورم دی ماه استان زنجان نسبت به آذرماه خبردادو گفت: امیدواریم نرخ تورم در اسفند ماه هم کاهش خوبی داشته  باشد.

وی به نرخ تورم در استان زنجان اشاره کرد ویاد آورشد: نرخ تورم در آبان ماه ۴۰.۷ درصد بوده که شاهد کاهش هستیم و در اقلام خوراکی هم ۴۷.۷ درصد و اقلام غیر خوراکی هم ۳۶.۹ است و این آمارها نشان می دهد آهنگ نرخ تورم در زنجان نسبت به سطح کشور پایین‌تر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان، به نرخ بیکاری در استان زنجان اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری در استان از ۹ درصد به ۷.۲ درصد رسیده و این نشان می دهد واحدهای تولیدی در استان زنجان با ظرفیت بسیار خوبی کار می کنند.

طهماسبی ابراز کرد: توزیع ۳۵۷ میلیون تومان از باقیمانده  ۷۷۰ میلیون تومان یک درصد اعتبارات پژوهشی سال ۱۳۹۸ استان زنجان هم مورد تصویب قرار گرفت.

وی به نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان اشاره کرد و گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در استان زنجان  از ۴۰ درصد به بیش از  ۵۰.۲ درصد رسیده و امیدواریم تا پایان سال نرخ مشارکت اقتصادی در استان افزایش محسوسی داشته باشد. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان، ابراز کرد: نره مشارکت اقتصادی  بانوان در استان زنجان هم خوب است.

کد خبر: ۳٬۴۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha