۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۶
برای تداوم عرضه مرغ با نرخ مصوب بایدمشکل مرغداران را حل کرد
درخواست یک مسئول دولتی از ستاد تنظیم بازار

برای تداوم عرضه مرغ با نرخ مصوب بایدمشکل مرغداران را حل کرد

صادقی؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران درباره وضعیت قیمت مرغ در بازار استان تهران گفت: ۱۰ درصد مرغ مورد نیاز بازار در داخل استان و ۹۰ درصد آن از استان های گیلان، مازندران و گلستان تامین می شود.

یداله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در گفتگو با خبرنگار بازار درباره تامین مرغ مورد نیاز بازار استان تهران ادامه داد: نیاز بازار به مرغ از طریق تولید در استان، واردات از استان های دیگر و عرضه مرغ منجمد تامین می شود و عرضه مرغ منجمد به صورت نامحدود ادامه دارد.

صادقی افزود: آن بخش از مرغ که در استان تامین می شود با قیمت مصوب عرضه می شود ولی با توجه به اینکه مرغ هایی که از سایر استان ها به استان تهران وارد می شود بر مبنای نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار عرضه نمی شود بنابراین قیمت آنها گرانتر از نرخ مصوب در واحدهای عرضه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در برخی واحدهای صنفی شاهد عرضه مرغ با قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان است که دلیل آن عدم عرضه مرغ به توزیع کنندگان با نرخ  مصوب از سوی مرغداران است.

وی خاطرنشان کرد: بدون تردید قیمت تمام شده تولید مرغ برای مرغداران به دلیل افزایش هزینه تولید افزایش یافته است به همین دلیل آنها قادر به عرضه مرغ با نرخ مصوب نیستند.

مرغ گران عرضه نمی شود
صادقی گفت: هر چند مرغ در مبدا با نرخ مصوب از سوی مرغداران عرضه نمی شود و همین امر قیمت مرغ در واحدهای صنفی را بیشتر از نرخ تعیین شده می کند ولی با این حال بازرسان ما ناچار به برخورد با تخلفات هستند. البته مساله اساسی این است که در این بازار شاهد تخلف گرانفروشی نیستیم بلکه گرانی مرغ در مبدا موجب می شود این کالا با نرخ مصوب از سوی اصناف توزیع نشود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران افزود: از ستاد تنظیم بازار تقاضا داریم تا این مساله را حل کند  زیرا با ادامه این روند ممکن است مرغ به استان تهران وارد نشود و شاهد افزایش افسار گسیخته قیمت مرغ در این استان باشیم.

به گفته این مقام مسئول؛ مهمترین کار این است که مرغدار مجاب به تحویل مرغ شود و البته محصولات آنها نیز با قیمت منصفانه خریداری شود چون مرغداران زیاده خواهی نمی کنند و اگر نهاده ها به  اندازه کافی و درست به دست آنها برسد قیمت تمام شده مرغ کاهش پیدا می کند.

مشکل تامین کالای اساسی نداریم
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران درباره وضعیت بازار سایر کالاهای اساسی گفت: کالای اساسی به میزان کافی وجود دارد و در تامین این اقلام مشکلی نداریم.

وی افزود: تعیین نرخ ارز وارداتی حبوبات و شکر موجب شد تا قیمت این اقلام در بازار افزایش پیدا کند ولی در بازار این کالاها با پدیده گرانفروشی مواجه نیستیم.

صادقی ادامه داد: پس از تغییر ارز واردات شکر قیمت این کالا به صورت بسته بندی شه به ۸۲۰۰ تومان رسید که به وفور در بازار عرضه می شود.

این مقام مسئول درباره قیمت حبوبات گفت: نرخ حبوبات فله ای و بسته بندی شده با یکدیگر تفاوت دارد. برای روشن شدن این ابهام که آیا این تفاوت نرخ منطقی است یا خیر باید سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به این حیطه ورود پیدا کرده و مشخص کند که قیمت حبوبات فله ای و بسته بندی شده تا چه میزان می تواند با یکدیگر تفاوت داشته باشد.

رئیس سازمان صمت استان تهران خاطرنشان کرد: بدون تردید هزینه بسته بندی یکی از مولفه هایی است که می تواند میان قیمت حبوبات آزاد و بسته بندی شده تفاوت ایجاد کند ولی سوال اصلی اینجا است که تفاوت قیمت حبوبات بسته بندی شده با فله ای به چه میزان باید باشد؟

کد خبر: ۳۴٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha