۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
شناسایی مجوزهای مخل خارج از وزارت صمت جهت لغو در هیات مقررات زدایی
مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاستهای تجاری وزارت صمت اعلام کرد

شناسایی مجوزهای مخل خارج از وزارت صمت جهت لغو در هیات مقررات زدایی

تشکینی، مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاستهای تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مقررات زدایی به ­مفهوم برداشتن یا کاستن از مقررات دست و پاگیر پیش­روی فعالان اقتصادی، راهکاری موثر و جدی برای کمک به ارتقای تولید با تاکید بر شرایط کنونی اقتصاد ایران است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، احمد تشکینی افزود: در کشورهایی نظیر مالزی و کره جنوبی، مقررات متراکم و زاید از موانع دست و پاگیر فعالان اقتصادی بوده که نسبت به حذف آنها با هدف کاهش هزینه­‌های بخش تولید و روان­سازی فعالیت­ها اقدام شده است.

وی گفت: در این راستا معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ «عناوین مجوزها، رویه­‌ها و مقررات برون دستگاهی» که در صدور مجوزهای حوزه صنعت، معدن و تجارت، اخلال ایجاد کرده را (از طریق استعلام از معاونت­ها، سازمانهای تابعه، تشکل­های بخش خصوصی و ...) استخراج کرده است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاستهای تجاری توضیح داد: موارد احصاء شده به­ منظور بهبود فضای کسب­ و کار فعالان اقتصادی از کانال هیات مقررات­ زدایی در مسیر اجرا قرار خواهد گرفت.

تشکینی تاکید کرد : با عنایت به آنکه مسئولیت موضوع بهبود فضای کسب و کار برعهده دفتر امور اقتصادی و سیاستهای تجاری (معاونت طرح و برنامه وزارت صمت) قرار دارد؛ از تمامی فعالان و ذینفعان بخش خصوصی درخواست می­شود موارد قابل طرح در این حوزه را جهت تجمیع و نهایی­ سازی جهت انجام اقدامات اجرایی و عملیاتی اعلام نمایند.

کد خبر: ۳۴٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha