۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
بهره‌مندی ۱۰۴ روستای فارس از آب شرب سالم و بهداشتی با پویش «الف - ب، ایران»
در گفت و گو با بازار اعلام شد؛

بهره‌مندی ۱۰۴ روستای فارس از آب شرب سالم و بهداشتی با پویش «الف - ب، ایران»

شیراز- عسکری، معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا فارس با بیان اینکه تمامی روستاهای استان از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند، از انتقال آب آشامیدنی در ۱۰۵ روستا تا پایان سال جاری خبر داد.

رضا عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه تعداد دو هزار و ۳۰۳ نفر و معادل ۷۸ درصد روستاهای استان فارس از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند هستند، از بهره برداری ۱۰۴ روستای استان با جمعیت ۴۸ هزار و ۸۲۲ نفر تا پایان سال و در برنامه پویش «الف-ب ایران» خبر داد.

وی با اشاره به اینکه تمامی شهرها و روستاهای استان فارس از طریق آب لوله کشی، تانکر آبرسانی سیار و یا آب شیرین کن های محلی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند، گفت: در خصوص روستاها هیچ‌ محدودیتی در خصوص تعداد سکنه روستا و آبادی برای آبرسانی وجود ندارد.

معاون  بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا فارس با یادآوری اینکه راه اندازی و بهره برداری از آب شیرین کن ها به بخش خصوصی واگذار شده است افزود: بخش خصوصی بر اساس هزینه های راه اندازی و بهره برداری و راهبری از آبشیرین کن ها مبلغ ناچیزی از مشترکین بابت آب شیرین تحویلی دریافت می کنند که ادارات آبفا بر این ارقام نظارت دارد.

عسکری در خصوص معرفی برخی از پروژه های در دست اقدام در فارس گفت: پروژه آب پرده شیراز، سیخ دارنگون و شرق مرودشت آغاز به کار کردند و پروژه دز کرد اقلید هم در حال فعالیت در پویش «الف، ب ایران» است.

کد خبر: ۳۴٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha