۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
مرکز پرورش ماهیان خاویاری به ظرفیت ۳۰ تُن در استان مرکزی بهره‌برداری می‌شود
طی هفته دولت؛

مرکز پرورش ماهیان خاویاری به ظرفیت ۳۰ تُن در استان مرکزی بهره‌برداری می‌شود

اراک- اکبری، مدیرشیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی مرکزی از بهره برداری مرکز پرورش ماهیان خاویاری به ظرفیت ۳۰ تُن در این استان طی هفته دولت خبر داد.

حسن اکبری در گفتگو با خبرنگار بازار، از بهره برداری مرکز پرورش ماهیان خاویاری به ظرفیت ۳۰ تُن طی هفته دولت در استان مرکزی خبر داد و اظهار داشت: مرکزی در تولید آبزیان از استان‌های شاخص است.

وی افزود: تولید آبزیان و محصولات شیلاتی برای نخستین بار از چهار هزار و ۵۰۰ تُن در سال گذشته به شش هزار و ۳۰۰ تن در سال جاری رسیده که افزایش ۳۴ درصدی را در تولیدات شیلات نشان می‌دهد.

اکبری با انتقاد از عدم تفویض اختیار کامل برای صدور مجوزهای تکثیر و پرورش آبزیان از طرف دفاتر مرکزی در تهران گفت: این موضوع از موانع جهش تولید در استان محسوب می شود چرا که عدم اختیارات بعضی از دستگاه‌های استانی و  طولانی شدن مسیر  صدور مجوز سبب دلسردی متقاضی شده و ظرفیت‌های تولید در استان را با کاهش روبرو می کند.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان داشت: بخش آبزی پروری در استان از سال ۱۳۶۷  در قالب معاونت امور دام و آبزیان جهاد آغاز به کار کرد و ابتدا با توجه به منابع آبی استان فقط رهاسازی بچه ماهی در آب‌های موجود سطح استان صورت می گرفت تا اینکه بعد از گذشت چند سال اولین مزرعه ماهیان گرم آبی در استان راه اندازی شد و در سال های اخیر بر گستره فعالیت‌های آبزی پروری در استان افزوده شده است.

کد خبر: ۳۴٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha