۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
اردبیل ۷ درصد عسل کشور را تولید می‌کند
رئیس انجمن زنبورداران ایران:

اردبیل ۷ درصد عسل کشور را تولید می‌کند

اردبیل- بیگناه، رئیس انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران گفت: هفت درصد عسل کشور در اردبیل تولید می‌شود که از لحاظ کیفیت قابل رقابت در بازارهای جهانی است.

عبدالرضا بیگناه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در حال حاضر چهار هزار نفر در صنعت کندوی استان اردبیل فعالیت می‌کنند که این تعداد با نگهداری و مراقبت از ۴ هزار و ۵۶۰ کلنی عسل، تولید ۷ هزار و ۳۳۷ تن عسل ناب سبلان را عهده‌دار هستند.

وی به راه‌اندازی کارخانه تولید عسل در اردبیل با برند سبلان و به شکل صنعتی اشاره و خاطرنشان کرد: در این واحد تولیدی که با سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد تومان و نصب جدیدترین تکنولوژی تولید عسل به بهره‌برداری رسیده بیش از ۵۰ نفر در بخش‌های بسته‌بندی، فرآوری، آزمایشگاه و کادر اداری مشغول فعالیت هستند.

رئیس انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران تصریح کرد: این کارخانه با اخذ مجوزهای لازم تولید عسل را در بیش از ۱۲۰ نوع بسته‌بندی از ۱۲۰ گرم تا ۱.۵ کیلوگرم به صورت شیشه‌ای، کریستال و فله‌ای انجام می‌دهد تا عسل موم‌دار و شهد روانه بازار مصرف شود.

بیگناه تولید باکیفیت عسل را با برند سبلان یک کار ارزشمند و منحصربفرد توصیف کرد و گفت: امیدواریم به همت این کارخانه بیش از یک هزار تن تولید محصول انجام شده تا محصولات به کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین عراق، پاکستان و افغانستان صادر شود.

وی با اشاره به پیگیری‌های این انجمن برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات عسل و زنبور در استان‌های مستعد صنعت کندو بیان کرد: با پرداخت تسهیلات کم بهره بانکی و سرمایه در گردش به زنبورداران، تولیدکنندگان و پرورش دهندگان تولید ملکه زنبور عسل، ژل رویال، زهر زنبور، موم و بره‌موم هدفگذاری شده است.

رئیس انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران گفت: در راستای اهمیت زنبورعسل در چرخه تعادل طبیعت و باهدف حمایت از فعالان صنعت زنبورداری در توسعه اقتصادی، کشاورزی و همچنین نشر و ترویج فرهنگ استفاده و تامین غذایی عسل همه ساله روز جهانی عسل برگزار می‌شود که امسال نیز برنامه‌هایی در این زمینه برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۳۴٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha