۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
بررسی جزئیات لایحه دو فوریتی افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد

بررسی جزئیات لایحه دو فوریتی افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس

طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: جزئیات و ایرادات لایحه دو فوریتی افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس، بررسی و قرار شد روز سه شنبه در کمیسیون به جمع بندی نهایی برسیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح نشست این کمیسیون گفت: لایحه دو فوریتی افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کلیات این لایحه پیش از این تصویب شده بود و جزئیات آن بررسی شد، افزود: دولت در این لایحه موضوع شرکت‌های خصوصی و دولتی یا شرکت‌های تحت کنترل دولت و نهادهای تحت حمایت بنیادها را از یکدیگر جدا نکرده و تنها به دستگاهای اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه که در آن شرکت‌های دولتی، عمومی و هم بنیادها هستند، اشاره کرده است.

طغیانی اظهار کرد: براساس این لایحه در بحث بنیادها وقتی این قانون اجرا شود، بخشی از مالکیت آنها امکان دارد، کاهش پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: همچنین در بحث بنگاه‌های خصوصی یک الزامی قید شده که شاید ما نتوانیم این الزام را انجام دهیم. در مورد مشوق‌های مالیاتی هم امکان دارد، کافی نبوده یا از جهت قانونی زیرساخت آن وجود نداشته باشد.

وی گفت: قرار شد، امروز جزئیات این لایحه در کمیته کمیسیون اقتصادی بیشتر مورد بررسی قرار گرفته و روز سه شنبه هم در کمیسیون به جمع بندی نهایی خواهیم رسید.

کد خبر: ۳۴٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha