۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
معرفی واجدان شرایط تسهیلات ودیعه مسکن تا پایان هفته
وزیر راه و شهرسازی خبر داد

معرفی واجدان شرایط تسهیلات ودیعه مسکن تا پایان هفته

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی از اعلام اسامی واجدان شرایط دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به بانک‌های عامل تا پایان این هفته خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمد اسلامی پس از جلسه کمیسیون عمران مجلس در جمع خبرنگاران گفت: برای دریافت این تسهیلات دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده بودند که ما این اسامی را با استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی وزارتخانه‌های تعاون و راه و شهرسازی مرور کردیم و حداکثر تا پایان این هفته واجدان شرایط با هماهنگی بانک مرکزی به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

وی افزود: رقم پرداختی این تسهیلات براساس مصوبه ستاد ملی کرونا برای تهران ۵۰ میلیون تومان، کلانشهرها ۳۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان است.

اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره انتقال بانک مسکن از زیرمجموعه بانک مرکزی به وزارت راه و شهرسازی گفت: طبق قوانین و مقررات و طبق اساسنامه بانک مرکزی رئیس مجمع عمومی بانک مسکن از بدو تاسیس تا چند سال پیش وزیر راه و شهرسازی بود.

وی افزود:، اما چند سال پیش یک قانون در مجلس تصویب شد که طبق آن رئیس مجمع عمومی همه بانک‌ها باید وزیر اقتصاد باشد و خود این مصوبه باعث شد که این جا به جایی مطرح شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت:، اما پس از آن بانک کشاورزی به زیرمجموعه وزارت جهادکشاورزی برگردانده شد.

اسلامی با بیان اینکه اقدامات لازم برای انتقال بانک مسکن به زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی ادامه دارد، ابراز امیدواری کرد با این انتقال یک وحدت شکلی و رفتاری برای اداره بانک مسکن که تخصصی و ویژه مسکن است بوجود آید.

وضع استخدامی نیروهای عملیاتی ساماندهی می‌شود
وزیر راه گفت: وضعیت استخدامی نیروی انسانی مشاغل عملیاتی که بصورت شبانه روزی در خطوط ریلی و راهداری فعالیت می‌کنند ساماندهی می‌شود.

محمد اسلامی پس از شرکت در جلسه کمیسیون عمران مجلس در جمع خبرنگاران با مثبت ارزیابی کردن نشست خود با نمایندگان مجلس افزود: فعالیت نیروهای انسانی در طرح‌های راهداری و راه آهن، به ویژه مراکز تعمیرات و نگهداری محور اصلی گفتگوهای امروز در کمیسیون عمران بود.

وی با اشاره به تنوع و تفاوت در وضعیت استخدامی کسانی که در طرح‌های راهداری و راه آهن فعال هستند، گفت: این گروه از کارگران برای تداوم امنیت شغلی شان ابهام‌هایی دارند و به همین خاطر نمایندگان مجلس در این زمینه مسایلی را مطرح کردند.

اسلامی افزود: نکته مهمتر این بود که در واقع راه آهن در بخش‌هایی پست‌های خود را کاهش داده است و ما در این زمینه ضوابط قانونی و الزاماتی داریم به این صورت که مشاغل عملیاتی از جنس مشاغلی نیست که بشود آن‌ها را به صورت پیمانکاری انجام داد، چون حالت امدادی و حضور مداوم شبانه روزی دارد و با پیمانکاری قابل انجام نیست.

وی گفت: قرار شد کمیته مشترکی تشکیل شود و سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه هم در این کمیته حضور داشته باشند که ما ساماندهی نیروی انسانی مشاغل عملیاتی را که شبانه روز باید در خطوط ریلی و راهداری فعالیت کنند بازبینی و برای آن رویه‌ای تنظیم کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: پیگیری طرح‌های زیرساختی اعم از راه‌های اصلی و شریانی یا راه آهن و راه‌های روستایی محور دیگر این جلسه بودکه پاسخ‌های لازم داده شد و برای بخش‌هایی از آن هم قرار شد جلسات خاص با نمایندگان داشته باشیم و مسایل حوزه انتخابیه شان را با آن‌ها به بحث بگذاریم.

کد خبر: ۳۴٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha