۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
نقش انگلیس در کاهش پروازهای عبوری ایران
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

نقش انگلیس در کاهش پروازهای عبوری ایران

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی از تلاش یک شرکت انگلیسی برای جذب پروازهای عبوری از آسمان ایران از طریق ایجاد کریدورهای هوایی روی مرزهای مشترک ایران با عراق خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمد اسلامی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان هواپیمایی کشوری و مدیران عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) از تلاش یک شرکت انگلیسی برای جذب پروازهای عبوری از آسمان ایران از طریق ایجاد کریدورهای هوایی روی مرزهای مشترک ایران با عراق خبر داد و گفت: این شرکت با ارائه دادن نرخ‌های نازل برای عبور هواپیماها تلاش می‌کند پروازهای عبوری از فراز آسمان ایران را کاهش دهد.

وزیر راه و شهرسازی افزود:این شرکت انگلیسی در منتهی الیه ضلع شرقی مرزهای عراق بابت پروازهای عبوری نرخ‌های نازلی ارائه می‌دهد تا پروازهای عبوری از فضای کشورمان را جذب کند و این در حالی است که همه شرکت‌های هواپیمایی اذعان دارند آسمان ایران امن‌ترین فضا برای تردد هواپیماها در بین کشورهای منطقه است.

وی در خصوص کاهش میزان پروازهای عبوری از آسمان ایران در چند ماه اخیر افزود: در کاهش پروازهای عبوری از فضای کشور شیطنت دشمن برای عدم استفاده از آسمان ایران وجود دارد و این شیطنت هم حتی پیش از وقوع سانحه برای هواپیمای بوئینگ اوکراینی وجود داشته است.

وی افزود: ما اعتمادسازی کرده‌ایم، اما پروازها به طور طبیعی متأثر از شرایط کرونا تا حد زیادی کاهش یافته است و امیدواریم با برخوردهای حقوقی، مشکلات و ابهامات موجود برطرف شود.

اسلامی همچنین درباره آخرین وضعیت بررسی سانحه بوئینگ اوکراینی گفت: اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری درباره بازخوانی جعبه‌های سیاه هواپیمای بوئینگ صادر شده است و آنچه که از نوار پارامترهای موتور و نوار مکالمات خلبان دانلود کرده‌اند تطبیق داده شده است و سازمان هواپیمایی بیانیه نهایی را صادر می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص توقع خود و دولت از سازمان هواپیمایی کشوری و ایران ایر با توجه به تحولات مدیریتی این دو دستگاه گفت: موضوع مهمی که دولت و رئیس‌جمهور در این انتصاب‌ها تأکید کردند تلاش گسترده برای ایجاد انضباط فراگیر با توجه به ایمنی در صنعت هوایی است و انتظار این است که آقایان زنگنه و برخور به عنوان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل هما تعاملی مطلوب با همه مدیران داشته باشند و تحولی اساسی در توسعه ظرفیت سازی و ایجاد فرصت برای پرورش نیروی انسانی رخ دهد و کادر پروری در هما صورت گیرد.

وی افزود: در سازمان هواپیمایی هم توسعه و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و همکاری با ایکائو و ایجاد فرصت همکاری هوانوردی و هوایی ضروری است.
اسلامی همچنین درباره پذیرش مسافران کرونایی در برخی پروازها نیز گفت: در گام اول تردد مسافر کرونایی طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا جرم محسوب می‌شود و همچنین در فرودگاه‌ها بابت ورود مسافران تب سنجی انجام می‌شود و از سوی دیگر در پروازها تا جایی که امکان دارد بحث فاصله گذاری اجتماعی رعایت می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره احتمال بازگشت بخش ناوبری آسمان ایران به سازمان هواپیمایی کشوری نیز گفت: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مسئول ناوبری در آسمان کشور است و این امر، موضوعی عملیاتی است و به نوعی کالیبراسیون سیستم است که ایمنی پرواز را تعیین می‌کند.

اسلامی همچنین در خصوص احتمال برخی تخلفات در سازمان هواپیمایی نیز گفت: درباره خرید هواپیمای فلایت چک هم آقای عابد زاده توضیح داد اماابهامی از سوی دستگاه‌های نظارتی وجود دارد و اگر گزارشی بر اساس حقیقت در دست باشد ما حتما برخورد می‌کنیم، اما اینکه با آبروی اشخاص و نظام بازی کنیم درست نیست و باید مشکلات در فضای خود بررسی شود.

نظر مساعد مردم و مسئولان به صنعت هوایی پشتوانه اصلی آن است
وزیر راه و شهرسازی گفت: خوشبختانه مقامات ارشد نظام، شناخت و نظر مثبتی به صنعت هوایی کشور دارند و با نظر مساعد دولت و رئیس جمهور، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل هما منصوب شدند.

محمد اسلامی امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و معارفه مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) افزود: گاهی برخی دشمنی‌های شخصی مانع حرکت مجموعه‌ای می‌شود و بنابراین باید از دشمنی با افراد با اغراض شخصی جلوگیری کنیم.

وی افزود: در چند سال اخیر و در یک دهه گذشته در صنعت هوایی، وقت عمده‌ای از ما صرف حل مشکلات این چنینی شد و دشمنی‌های بی خود و دادگاه‌ها مانع حرکت سریع و درست مجموعه شدند و خیلی از وقت و توان ما صرف پرونده‌هایی میشود که به خاطر دشمنی‌های شخصی و بدون دغدغه کارشناسی انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر توان بالای مجموعه صنعت هوایی برای هم افزایی و تقویت این صنعت در بخش‌های مختلف از جمله ایجاد فرصت‌های شغلی، توسعه استعدادها در رشته‌های متناسب با شان و توان علمی آن‌ها و در نتیجه مقاوم سازی اقتصاد این صنعت افزود: انسجام و اعمال مدیریت مقتدر در صنعت ضرورتی است که ما را از مسیرهای فرعی دور می‌کند چراکه هدف دشمن، تحریم و چند پاره کردن توانمندی‌های ماست.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص جابجایی‌های انجام شده در سطح معاونت وزیر و برکناری رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز گفت: رابطه من و آقای عابدزاده، رابطه وزیر و معاون وزیر نیست و با هیچ یک از مسؤولان و همکاران چنین رابطه‌ای نداریم و به صورت سیستمی و تیمی کار می‌کنیم و هم افزایی و همگرایی یکپارچه داریم.

وی افزود: اتحاد، همبستگی، همدلی و یکپارچگی در صنعت هوایی وجود دارد، ما قصد نداشتیم آقای دهقانی زنگنه را از مدیر عاملی ایران ایر تغییر بدهیم، اما بالاخره به این جمع بندی رسیدیم و روزی که موضوع در دولت مطرح شد نیمی از وقت هیئت دولت صرف صنعت هوایی شد و به مذاکرات درباره این صنعت گذشت.

اسلامی افزود: با نظر مثبت دولت و رئیس جمهور و شناخت و نظر مساعد مقام معظم رهبری، آقایان تورج دهقانی زنگنه و علیرضا برخور به سازمان هواپیمایی کشوری و ایران ایر آورده شدند و معتقدم این افراد برای صنعت یک ثروت بزرگ محسوب می‌شوند و امیدواریم در تحقق اهداف ما را یاری کنند، ضمن آنکه آقای عابدزاده هم همچنان به خانواده هوایی کشور تعلق دارد و در این صنعت می‌ماند.

کد خبر: ۳۴٬۴۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha