۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
کاهش بُهت‌انگیز ارزش پول ملی آرامش را از جامعه ربوده است
نماینده مردم اراک در مجلس:

کاهش بُهت‌انگیز ارزش پول ملی آرامش را از جامعه ربوده است

آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس گفت: وظایف و مسئولیت‌های مجلس با انفعال و بی تحرکی سازگاری ندارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدحسن آصفری در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۹مرداد) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیرخم، با سلام و صلوات بر پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع) و شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم، گفت:امروز ملت ایران به این مجلس امیدوار است.

نماینده  اراک، کمیجان و خنداب درمجلس ادامه داد: ما وظیفه داریم با کار و تلاش و بدون نگاه های حزبی و جناحی، امید مردم را به یاس و ناامیدی تبدیل نکنیم.

مجلس انقلابی باید انقلابی بودن را از خود شروع کند
نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس انقلابی بایستی انقلابی بودن را از خود شروع کند، یعنی اینکه اولویت را به طرح ها و لوایحی دهد که راهگشای حل مشکلات اقتصادی و معیشت مردم باشد.

دولت باید به  مجلس درباره خصوصی سازی غارتگرانه پاسخ دهد
وی ادامه داد: مردم از مجلس انتظار دارند که از دولت بپرسد که چرا قیمت ارز ثابت نیست و چه کسانی از این نوسان قیمت ها سود می برند؟ و نقش دولت در این افزایش قیمت‌ها چیست؟

آصفری مطرح کرد: امروز انقلابی بودن مجلس در این است که از دولت درباره علت تعطیلی کارخانه ها و خیل عظیم چندمیلیونی جوانان بیکار سوال کند. دولت باید به  مجلس درباره خصوصی سازی ویرانگر و غارتگرانه پاسخ دهد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد:امروز مردم از ما درمورد حقوق های نجومی و املاک نجومی سوال دارند که چه اقداماتی برای بازگشت اموال به بیت المال صورت گرفته است؟

وی با بیان اینکه در راس امور بودن مجلس یعنی اینکه تعارف و مصلحت اندیشی را کنار بگذاریم، تاکید کرد:در راس اموربودن مجلس یک شعار نیست، بلکه یک تحلیل عمیق سیاسی از ساختار قدرت و کارکرد اجرایی نظام جمهوری اسلامی است.

آصفری با بیان اینکه در راس امور بودن مجلس از ابعاد مختلف قابل بررسی است، ادامه داد: آن بُعدی بیشتر مورد توجه قرار گرفته و بعضا عامل مشاجره های سیاسی شده است؛ میزان قدرت مجلس و برخورداری این قوه از ابزارهای نظارتی مانند سوال و استیضاح در راستای دفاع از حقوق مردم بوده که اگر این گونه نباشد این مسئولیت‌ها به عطسه بزی هم نمی ارزد.

نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه وظایف و مسئولیت‌های مجلس باانفعال و بی تحرکی سازگاری ندارد، مطرح کرد: جنس کار مجلس از نوع خلاقیت، ابتکار، نگاه بلند مدت، قابلیت رصدکردن آینده، قدرت پیشتازی و هموارسازی مسیر است.

کاهش بُهت انگیز ارزش پول ملی آرامش را از جامعه ربوده است
وی تاکید کرد: نمایندگان و هیئت رئیسه محترم؛ نگذارید مجلس دچار روزمرگی شود، روزمرگی یعنی فاقد چشم انداز برای  آینده کشور؛ اگر می‌خواهیم پیشتاز و پیشرو باشیم نباید تابع لوایح ارسالی از دولت باشیم.

آصفری با بیان اینکه قانونگذاری بر مبنای مطالعات علمی جزو ضرورت‌های مجلس است، ادامه داد: مردم از شعار خسته شده اند؛ برخلاف وعده های دولت کاهش بُهت انگیز ارزش پول ملی، افزایش بی رویه قیمت ها و بی ثباتی اقتصادی؛ آرامش و نشاط را از جامعه ربوده است.

وی افزود: مردم در مراجعات حضوری، مشکلاتی را مطرح می کنند که زیبنده این ملت بزرگ نیست؛ با این دولت ناکارآمد و بی تدبیر ما شرمنده این ملت نجیب هستیم.

آصفری خطاب به رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور؛ با گذشت هفت سال از دوره مسئولیت خود همچنان از عبارت "باید فلان شود" استفاده می کنید! آقای رئیس جمهور اولین مجری این بایدها شما هستید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: آقای رئیس جمهور؛ شما توافق با غرب را به هر قیمتی پذیرفتید و هفت سال تمام، توان قوه مجریه را وقف توافقی با کشورهای غربی کردید؛ حاصل آن بگو و بخندها یک لگد ترامپ بر برجام شد که فرجامش نه چرخ سانتریفیوژها را چرخاند و نه چرخ اقتصاد کشور.

وی خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور به شما پیشنهاد می کنم که در سال آخر دولت تان سکوت کنید و فقط به کار بپردازید، از امید به بیگانگان دل بِکنید و با استفاده از ظرفیت های داخلی برای حل معضلات اقتصادی کشور آستین همت بالا بزنید.

آصفری با بیان اینکه مطابق آمارهای رسمی فساد مالی در هیچ یک از دولت‌ها به گَرد پای این دولت نمی رسد، مطرح کرد: براساس گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷، میلیاردها دلار ارز دولتی برای کالاهای ضروری به اشخاصی داده شدکه هیچ کالایی در ازای آن وارد کشور نشده است، بلکه این دلارها در بازار فردوسی با قیمت ۲۲۰۰۰ تومان به فروش رسید.

 کارخانه های آذرآب و واگن پارس نیاز به تنفس مصنوعی دارند
نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه جهش تولید، رونق تولید، اشتغال جوانان، اصلاح و همسان سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان، الزامات فوری کشور است، ادامه داد: برای بهبود معیشت کشور بایستی تلاش کرد.

نماینده  اراک، کمیجان و خنداب درمجلس با اشاره به  نکاتی درباره حوزه انتخابیه گفت: آقای رئیس جمهور؛  مصوبه هیات وزیران درباره واگذاری هپکو به سازمان تامین اجتماعی برای حل مشکل کارگران نبود، بلکه شما به دنبال بدهی خود به تامین اجتماعی بودید و هپکو را قربانی این تصمیم کردید؛  کارخانه های آذرآب و واگن پارس امروز نیاز به تنفس مصنوعی دارند تا دیر نشده بجنبید تا مانند کارخانه هپکو به کما نروند.

بیمارستان‌های خنداب و کمیجان تنها اسم بیمارستان را یدک می کشند
وی با بیان اینکه بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی اراک که ۶ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد، هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده است، مطرح کرد:بیمارستان‌های خنداب و کمیجان اسم بیمارستان را یدک می کشند، درحالی که درمانگاهی بیش نیستند و این در شان مردم این منطقه نیست.

وی افزود:فرودگاه اراک را چهار رئیس جمهور افتتاح کردند، اما هنوز تعطیل است. راه آهن اراک- قم چشم انتظار دوخطه شدن برای اتصال به خط آهن سریع السیر قم-تهران است.

آصفری با بیان اینکه تولیدات کشاورزان منطقه خنداب و جاورسیان با سوءاستفاده دلالان به یغما می‌رود، چراکه دولت تضمین قیمت برای تولیدات کشاورزی ندارد، اظهار کرد: آب شرب مردم کمیجان به دلیل نبود شبکه فاضلاب شهری؛ در بعضی از ایام با فاضلاب داخلی مخلوط می‌شود و سلامت مردم به خطر می‌افتد.

ایران اسلامی به پشتوانه مشروعیت به قدرت جهانی تبدیل شده است
وی تاکید کرد: آقای رئیس‌جمهور خواهش ما از شما این است که به وزرای تان و رئیس سازمان برنامه و بودجه بگویید در تخصیص بودجه عدالت و انصاف را مدنظر قرار دهند.

نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دشمنان نظام جمهوری اسلامی به ویژه رژیم صهیونیستی می گوییم که بدانید با اینکه در داخل برخی مشکلات اقتصادی داریم، اما ملت بزرگ ایران مانند ۴۰ سال گذشته نشان دادند که در مقابل دشمنان اسلام مانند "بنیان مرصوص" مقاومت می کنند.

آصفری با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به پشتوانه مشروعیت به پیشرفت های علمی و استراتژیک نائل شده و به قدرت جهانی تبدیل شده است، تاکید کرد: به کسانی که در خارج از مرزها به دنبال اختلاف هستند، می‌گوییم «ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست/ عِرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری».

کد خبر: ۳۴٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha