۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
برنامه‌ریزی اقتصادی برای ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور
معاون وزیر کشور تاکید کرد؛

برنامه‌ریزی اقتصادی برای ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور

سمنان- معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی استانداران کشور برای ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته از لحاظ اقتصادی، گفت: با برنامه مدون می‌توان توسعه اقتصادی را به این شهرستان‌ها هدیه داد.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی جمالی نژاد ظهر یکشنبه در جلسه ویدئو کنفرانسی بررسی موارد و مباحث پیرامون مناطق کمتر توسعه یافته کشور به میزبانی استانداری سمنان با بیان اینکه ۳۱ شهرستان کشور به عنوان شهرستان‌های کمتر توسعه یافته دارای بودجه و اعتبارات مستقیم شدند که در استان سمنان، شهرستان میامی حائز این ملاک شد، بیان کرد: برنامه‌ریزی بهتر و دقیق‌تر اقتصادی می‌بایست برای این شهرستان‌ها مد نظر استانداران باشد.

وی با بیان اینکه برنامه مناطق و شهرستان‌های کمتر توسعه یافته در زمره تاکیدات و همچنین برنامه‌های ویژه وزارت کشور است، تاکید کرد: محرومیت زدایی و استفاده از ظرفیت های بومی برای توسعه اقتصادی و توانمند سازی جامعه بومی محور این طرح ها است.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه، یکی از برنامه‌های مهم و کلیدی وزارت کشور، توجه به نقاط کمتر توسعه یافته است، تاکید کرد: ارتقاء امنیت سرمایه گذاران و حضور و استفاده از بخش خصوصی در شهرستان‌های ۳۱ گانه کشور راهبردی اساسی است.

جمالی نژاد با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد از دیگر اقداماتی است که باید در این شهرستان‌ها لحاظ شود، بیان کرد: عدالت بخشی، توسعه متوازن جمعیت و همچنین فراهم آوردن خدمات برای همگان در زمره تاکیدات ما برای شهرستان‌های ۳۱ گانه کشور و میامی در استان سمنان است.

معاون عمرانی استاندار سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه میامی خوشبختانه از پتانسیل های ارزشمند و غنی به خصوص در بحث معادن مس، منگنز و روی برخوردار است، گفت: با استفاده از این ظرفیت ها و برنامه ریزی مدون می توان از داشته های این شرقی ترین شهرستان استان بهره برد.

منوچهر فخری افزود: میامی به دلیل داشته های عظیمی که دارد به خصوص نیروی انسانی خوب، با یک برنامه ریزی مطلوب و اجرای اقدامات اقتصادی مناسب، در مسیر توسعه قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۳۴٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha