۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
بازسازی ناوگان فرسوده نیازمند پرداخت تسهیلات از سوی دولت
دبیر کانون صنفی کامیونداران مطرح کرد

بازسازی ناوگان فرسوده نیازمند پرداخت تسهیلات از سوی دولت

کریمی، دبیر کانون صنفی کامیونداران گفت: بازسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل جاده ای نیازمند پرداخت تسهیلات و برنامه ریزی صحیح از سوی دولت است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «احمد کریمی» افزود: متاسفانه هیچ برنامه ای برای پرداخت تسهیلات به دارندگان ناوگان فرسوده در طرح نوسازی وجود ندارد.

وی اظهارداشت: اگر دولت تسهیلاتی برای این موضوع در نظر نگیرد در عمل طرح نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

دبیر کانون صنفی کامیونداران گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل در ابعاد مختلف از جمله صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش آلایندگی ها، جلوگیری از خروج ارز برای واردات قطعات ناوگان فرسوده و بسیاری موارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: متولیان امر بدون برنامه و آمادگی وارد اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای شده اند.

کریمی بیان داشت: در مرحله اول این طرح قرار بر اینکه ۵۰ هزار دستگاه ناوگان از مجموع ۱۵۰ هزار دستگاه مشمول فرسودگی مورد نوسازی قرار گیرد.

وی ادامه داد: طرح نوسازی ناوگان فرسوده با این روشی که در پیش گرفته شده به هیچ عنوان به نتیجه نخواهد رسید.

دبیر کانون صنفی کامیونداران گفت: عمده ماشین های فرسوده در کشور مربوط می شود به سال های ۱۹۷۴، ۱۹۷۵و ۱۹۷۶ که اگر بخواهیم همه را نوسازی کنیم آمارشان بسیار زیاد است.

وی افزود: اگر به فرض ناوگان بالای ۴۵ سال را مد نظر قرار دهیم حداقل چهار تا پنج سال طول می کشد تا این خودروهای فرسوده نوسازی شوند آنهم اگر برنامه ریزی درست و همه بسترها فراهم باشد.

کریمی بیان داشت: متاسفانه نه ابتدا و نه انتهای برای طرح نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل جاده ای تعریف شده و نه برنامه ریزی و نه ایجاد بسترهای لازم از اینرو هماهنگی، برنامه ریزی و یکدلی برای اینکه ناوگان فرسوده، نوسازی شود در این قضیه وجود ندارد بنابراین تا این هماهنگی ایجاد نشود طرح مزبور راه به جایی نخواهد برد.

وی ادامه داد: سامانه ای در وزارت راه و شهرسازی برای ثبت نام ناوگان فرسوده راه اندازی شد ودارندگان ناوگان فرسوده هم در این طرح ثبت نام کرده اند و اکنون در انتظار مراحل بعدی اجرای طرح هستند.

کد خبر: ۳۴٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha