۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
اشتغال ۶۳درصدی فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان/ ضرورت تقویت همراهی صنعت و دانشگاه
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان خبر داد:

اشتغال ۶۳درصدی فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان/ ضرورت تقویت همراهی صنعت و دانشگاه

سمنان- رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان بابیان اینکه آموزش‌های مهارتی بسترساز اشتغال و راهکاری برای رهایی از مشکل بیکاری است، گفت: ۶۳ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند و این نشان می‌دهد مهارت‌آموزی تا چه اندازه در اشتغال مؤثر است.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا نقدی در دیدار ظهر یکشنبه خود با نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس، به میزبانی دفتر وی بابیان اینکه  آموزش‌های مهارتی بسترساز اشتغال و راهکاری برای رهایی از مشکل بیکاری محسوب می‌شود، ابراز کرد: تغییر فرهنگ اشتغال، ترویج آموزش‌های مهارتی و ترغیب جوانان به فراگیری یکی از مهم‌ترین راهبردهای ما باید باشد که خوشبختانه در این دانشگاه لحاظ شده است.

وی بابیان اینکه ۶۳ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای پس از تحصیلی شاغل می‌شوند که این عدد بالای اشتغال بسیار قابل‌تأمل و مهم محسوب می‌شود، بیان کرد: در استان سمنان چهار دانشکده فنی و حرفه‌ای وجود دارد که دو دانشکده در سمنان به تفکیک جنسیت  و دو دانشکده در شهرستان‌های شاهرود و امیرآباد دامغان  تأسیس‌شده است، که در مجموع با چهار هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیئت‌علمی و استاد حق‌التدریس ارائه خدمت می‌کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان بابیان اینکه این تعداد نیروی انسانی مهارت آموز و مهارت‌جو می‌تواند در زمره مهم‌ترین ظرفیت‌های ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی در سطح استان باشد، گفت: امید است با پیگیری‌های نمایندگان استان در مجلس کمبودها و به‌خصوص مشکل تجهیزات این دانشگاه برطرف شود.

نقدی بابیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات برای مهارت آموزان فرصت‌های شغلی ایجاد می‌کند، تأکید کرد: ما معتقد هستیم که کلید اشتغال مهارت‌آموزی همراه با نگاه کارآفرینی است.

وی بابیان اینکه خوداشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره‌وری نیروی کار، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است، افزود: رسالت این دانشگاه تربیت تکنسین ماهر و پنجه‌های کارآمد است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: با توجه به اینکه ۶۰ درصد دروس به‌صورت کارگاهی است با کمبود تجهیزات و کمبود فضای کارگاهی مواجه هستیم و تجهیزات کارگاهی ما در کل کشور به‌صورت قدیمی بوده و درخواست بودجه به‌صورت کشوری را خواستاریم.

کد خبر: ۳۴٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha