۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
اشتغال ۸۵۰ نفر در قالب رونق تولید استان سمنان پیش‌بینی شده است
رئیس سازمان صمت استان سمنان:

اشتغال ۸۵۰ نفر در قالب رونق تولید استان سمنان پیش‌بینی شده است

سمنان- رئیس سازمان صمت استان سمنان گفت: در سطح کشور ۴۱ هزار اشتغال مستقیم در قالب رونق تولید تا پایان سال ۹۹ پیش‌بینی‌شده که سهم استان دربخش صنعت۸۵۰ نفر است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی تشنه دل ظهر یک‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی سازمان صنعت معدن و تجارت سمنان با اشاره به میزان اشتغال صنعتی که در سطح استان باید ایجاد شود، تاکید کرد: در سطح کشور ۴۱ هزار اشتغال مستقیم در قالب رونق تولید تا پایان سال ۹۹ پیش‌بینی‌شده که سهم استان سمنان دربخش صنعت ۸۵۰ نفر است که تلاش برای تحقق آن ادامه دارد.

وی از همدلی خوب برای تحقق این سهم اشتغال در زمینه صنعت خبر داد و افزود: صنایع استان سمنان دارای ظرفیت‌های خوب ارتقای اشتغال زایی به خصوص برای جوانان متخصص هستند.

رئیس صمت استان سمنان درباره مهم‌ترین دستاوردها و پیامدهای بهره‌برداری طرح‌های سطح استان، تاکید کرد: کاهش نیاز به واردات و ارتقای تولید داخل یکی از محورهایی است که صمت برای طرح های صنعتی سال جاری آن‌ها را مد نظر قرار داده و پیگیری می کند.

تشنه دل، جهش تولید، تکمیل زنجیره ارزش  و اشتغال را نیز از دیگر محورهای طرح های در دست اجرا در سطح استان دانست و تصریح کرد: در این طرح ها توسعه مناطق کمتر برخوردار و استفاده از تکنولوژی های برتر دیده شده است.

وی در ادامه و با بیان اینکه پنج طرح صنعتی و معدنی تا پایان سال جاری در استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: شرکت پرشیا اروپا تولید کننده مس کاتدی یکی از طرح های پیشران و ملی استان محسوب می شود که با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال ، ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰تن مس کاتدی را دارد که با راه اندازی این طرح زمینه اشتغال ۴۰ نفر ایجاد خواهد شد.

رئیس صمت استان سمنان با بیان اینکه شرکت گوهر سنگ کویر با ظرفیت تولید سالانه ۹۰۰تن کنسانتره مس سولفیدی با سرمایه‌گذاری حدود ۳۰۰ میلیارد ریال از دیگر طرح های مهم استان در این پویش است که ۴۰نفر به‌طور مستقیم با راه اندازی این طرح مشغول به کار خواهند شد، ابراز کرد: شرکت کویر جین با ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع پارچه های سیستم پنبه ای و الیاف مصنوعی با سرمایه گذاری حدود ۳هزار میلیارد ریال سومین طرح بزرگ و ملی استان است که با راه اندازی این واحد زمینه اشتغال حدود ۲۷۳ نفر فراهم خواهد شد.

تشنه دل افزود: واحد تولیدی راوندی تولید کننده انواع یخچال و فریزر از دیگر طرح های قابل افتتاح است که با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۵۰۰ میلیارد ریال ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار دستگاه انواع یخچال و فریزر را دارد که با راه اندازی این واحد ۴۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.

وی اضافه کرد: شرکت طب پلاستیک نوین شاهرود نیز پنجمین طرح ملی استان است که با سرمایه گذاری حدود ۶۰۰ میلیارد ریال ظرفیت تولید هشت هزار تن ظروف پلی استایرن و پلی پروپیلن را خواهد داشت و با افتتاح این طرح، زمینه اشتغال حدود ۱۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

کد خبر: ۳۴٬۴۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha