۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
بیکاری و تامین آب شرب مشکل اصلی شهرستان محروم ملکشاهی است
معاون استاندار ایلام:

بیکاری و تامین آب شرب مشکل اصلی شهرستان محروم ملکشاهی است

ایلام- معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: بیکاری و تامین آب شرب مشکل اصلی شهرستان محروم ملکشاهی بوده که نیازمند اعتبارات ملی است.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد کرمی ظهر امروز یکشنبه در ویدئو کنفرانس با معاون وزیر و رئیس سازمان شهرداری ها در خصوص ۳۱ شهرستان محروم کشور در محل استانداری ایلام اظهار کرد: بیکاری مشکل اصلی شهرستان محروم ملکشاهی است که با ورود نهادها و شرکت هایی همچون ایدرو و ایمیدرو و ایجاد صنایع تبدیلی و کارخانجات سیمان و گچ تا حدود زیادی قابل حل است.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات توسعه روستایی، طرح فراگیر و مشاغل تسهیلات برای طرح‌های اشتغالزایی در شهرستان ملکشاهی اختصاص یافت که منجر به اشتغال ۹۵۳ نفر شد.

کرمی حادترین مشکل شهرستان ملکشاهی را تامین آب شرب این شهرستان بیان کرد و تصریح کرد: از سال‌های گذشته طرح انتقال آب از سد چم گردلان به شهرستان ملکشاهی را در دستور کار قرار داده شده که ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۲۸ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری از محل ردیف ملی ۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح اختصاص پیدا کرده است.

کرمی با تاکید بر ضرورت احداث ایستگاه های پمپاژ آب برای استفاده از ظرفیت‌های بالای کشاورزی و دامپروری شهرستان ملکشاهی ابزار داشت:  ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی خوشادول و گنبد پیر محمد در این شهرستان در دست اقدام است که به خاطر مسائل مربوط به اعتبارات و وضعیت مالی پیشرفت پروژه‌ها ۲۰ درصد است که اگر این پمپاژ ها تکمیل شود، حرکت خوب و قوی در منطقه  به وجود خواهد آمد.

وی همچنین از اقدامات محرومیت‌زدایی قرارگاه سپاه در شهرستان ملکشاهی خبر داد و گفت: بیش از هفت میلیارد تومان در این زمینه در بخش های مختلف برای توسعه کشاورزی و راه های روستایی و بهداشت مناطق محروم شهرستان ملکشاهی هزینه شده است.

کد خبر: ۳۴٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha