۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
پیشروی میزان صادرات از واردات کالا در مبادلات تجاری استان سمنان
دبیر اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان خبر داد:

پیشروی میزان صادرات از واردات کالا در مبادلات تجاری استان سمنان

سمنان- دبیر اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان از پیشروی میزان صادرات از واردات کالا در مبادلات تجاری استان در بهار سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت صادرات کالا به ارزش ۳۳ میلیون دلار و واردات کالا به ارزش ۷.۶ میلیون دلار گزارش‌شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، عالیه گرجی در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اتاق بازرگانی سمنان ضمن بیان اینکه میزان صادرات از واردات کالا در مبادلات تجاری استان در بهار سال جاری پیشی گرفته است، اظهار داشت: در حال حاضر تراز تجاری استان در سه‌ماهه نخست سال جاری با صادرات به ارزش ۳۳ میلیون دلار و واردات به ارزش ۷.۶ میلیون دلار گزارش‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه ارزش دلاری کالای صادراتی استان سمنان ۴.۳ برابر ارزش کالای وارداتی در همین بازه زمانی است، افزود: تراز صادرات در مقابل واردات در فصل بهار سال جاری در وضعیت اقتصادی استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

تراز منفی تجارت خارجی ایران در بهار ۹۹
دبیر اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان با اشاره به اینکه صادرات ایران در فصل بهار سال جاری به رقمی معادل ۶.۴ میلیارد دلار رسید، خاطرنشان کرد: این رقم ۴۴ درصد از مدت مشابه سال گذشته کمتر است.

گرجی بابیان اینکه در این مدت واردات کل کشور با کاهش ۳۶.۸ درصد نسبت به سال قبل به رقم ۷.۶ میلیارد دلار رسیده است، یادآور شد: آمار تجارت خارجی کشور در این مدت حاکی از عقب‌ماندگی صادرات نسبت به واردات است.

وی با تأکید بر اینکه این امر بیانگر تراز منفی تجارت خارجی ایران در این بازه زمانی است، گفت: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا صادرات کالا مانند سایر بخش‌های اقتصادی تحت‌الشعاع قرارگرفته است.

کد خبر: ۳۴٬۳۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha