۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
افزایش عرضه در بورس حباب قیمت را از بین می‌برد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

افزایش عرضه در بورس حباب قیمت را از بین می‌برد

قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، گفت: دستگاه‌هایی که در شرکت‌های بورسی سهام دارند، باید بتوانند از طریق افزایش سرمایه شرکت‌ها، سهام‌شان را به مردم واگذار کنند و حق تقدم را از خودشان سلب کنند.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سهام خود را فقط در شرکت‌های بورسی واگذار می‌کند و منابع خود را در مسیر پوشش هزینه‌های جاری صرف می‌کند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین نقدها به دولت این بود که چرا «دولت چرا از طریق افزایش سرمایه شرکت‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی، منابع را از طریق بورس جمع‌آوری نمی‌کند؟» که خوشبختانه این موضوع در حال حاضر انجام شد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی به لایحه «افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم» رای داد و امیداوریم که جزییات این طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس نیز مورد تصویب قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: آن دسته از دستگاه‌های اجرایی که در شرکت‌های بورسی سهام دارند، باید بتوانند از طریق افزایش سرمایه شرکت‌ها، سهام‌شان را به مردم واگذار کنند و حق تقدم را از خودشان سلب کنند.

جعفر قادری با اشاره به این که تامین مالی پروژه‌های بزرگ یکی از مهم‌ترین وظایف بازار بورس است، عنوان کرد: با مصوب شدنِ این لایحه بازار بورس می‌تواند به رسالت خود بهتر از قبل عمل کند.

وی افزود: شرکت‌های کوچک با مراجعه به بانک‌ها برای دریافت نقدینگی فرصت‌های کوچکی را به دست می‌آورند و در بهترین شکل ممکن می‌توانند از طریق فروش سهام خودشان در بازار بورس به تامین مالی برسند.

این نماینده مجلس ادامه داد: تامین شدنِ شرکت‌های کوچک از طریق بازار بورس باعث می‌شود تا فشارهای مختلف از سیستم بانکی برداشته شود.

وی افزود: اگر به میزان تقاضایی که در بازار بورس شکل گرفته است، سیستمِ عرضه ساماندهی نشود، حباب قیمت ایجاد می‌شود.

جعفر قادری اضافه کرد: افزایش عرضه در بازار بورس حباب قیمت را از بین می‌برد.

وی با اشاره به نظر موافقان و مخالفان لایحه «افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم»، توضیح داد: به نظر من نمایندگانی که با این لایحه مخالف هستند به طور دقیق و کامل این لایحه را نخوانده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکثر موافقان این لایحه در مجلس فعالان حوزه اقتصادی و اقتصاددان بودند.

کد خبر: ۳۴٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha