۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
مورد ابتلا به کرونا در فرودگاهها نداشته‌ ایم/ قرنطینه مسافران مشکوک شرق آسیا
سخنگوی سازمان هواپیمایی در گفت و گو با بازار:

مورد ابتلا به کرونا در فرودگاهها نداشته‌ ایم/ قرنطینه مسافران مشکوک شرق آسیا

رضا جعفرزاده گفت: تا این ساعت خوشبختانه گزارشی مبنی بر مورد ابتلا به ویروس کرونا داده نشده است و در صورت مشاهده نیز فرد بیمار در فرودگاه قرنطینه خواهد شد.

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار درباره آخرین وضعیت کنترل مسافران به فرودگاه‌های بین‌المللی کشور برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا گفت: از روزی که بحث بیماری کرونا مطرح شد، مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت در فرودگاه امام خمینی (ره) مستقر شده‌ است و همه افرادی که از کشور چین و کشورهای جنوب شرقی آسیا وارد می‌شوند پس از معاینه و در صورت سلامت وارد کشور خواهند شد.

جعفرزاده درباره گزارش مورد ابتلا به بیماری از زمان استقرار نیروهای وزارت بهداشت در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) بیان کرد: تا این ساعت خوشبختانه گزارشی مبنی بر مورد ابتلا به ویروس کرونا داده نشده است و در صورت مشاهده نیز فرد بیمار در فرودگاه از سوی پرسنل وزارت بهداشت قرنطینه خواهد شد.

با توجه به اکثر پروازهای ورودی از چین به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور درباره دیگر فرودگاه‌های بین‌المللی کشور گفت: در دیگر پروازهای ورودی که ممکن است پرواز کانکشن وجود داشته باشد، مسئولان فرودگاهی در جریان هستند و اقدامات لازم برای معاینه مسافران و در صورت لزوم قرنطینه آن‌ها انجام خواهد شد.

پیش از این سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن نیز با صدور اطلاعیه‌ای از ایرانیان مقیم چین خواست که به هشدارهای پزشکی- بهداشتی توجه کنند و تا حد امکان از حضور در اماکن پرتردد اجتناب ورزند.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است که در صورت مشاهده علائم ابتلا به ویروس ‌به مراکز درمانی مراجعه و جهت دریافت خدمات کنسولی با سفارت یا کنسولگری‌های ایران تماس بگیرند.

ویروس جدید کرونا در در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و به گزارش دویچه وله تعداد چینی‌های مبتلا به این ویروس از مرز ۹۰۰ نفر گذشت. تا به‌حال ۲۶ نفر به دلیل ابتلا به این ویروس کشته شدند و مناطق تفریحی و توریستی چون دیوار چین و دیسنی‌لند شانگهای نیز بسته شده‌اند. دولت چین ۲ شهر خود را نیز برای جلوگیری از گسترش این ویروس قرنطینه کرده است.

تاکنون مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در ژاپن، کره جنوبی، تایلند، ویتنام، آمریکا، هند، سنگاپور، ویتنام و عربستان سعودی گزارش شده است. مبتلایان به این ویروس در این کشورها افرادی بودند که پیش‌تر به چین سفر کرده بودند. سازمان بهداشت جهانی نیز درباره شیوع ویروس کرونا در چین هشدار داده است اما اعلام کرده است که وضعیت در جهان اضطراری نشده است.

کد خبر: ۳٬۴۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha