۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
اثر درازمدت اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی بر بازار مسکن
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد

اثر درازمدت اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی بر بازار مسکن

زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، درباره اثر قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی در بازار مسکن بیان کرد: این طرح به دنبال آن است که مسکن را از یک کالای سرمایه‌ای که محل سفته بازی است، خارج کند و این اتفاق قطعاً در درازمدت خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، از برداشت اشتباه از قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفت و بیان کرد: این گمان در جامعه ایجاد شده است که قرار است با اجرای این قانون، اتفاق خاصی در کاهش قیمت مسکن بیفتد اما هدف اصلی این قانون جلوگیری از احتکار مسکن است.

وی ادامه داد: بدون شک اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی در قیمت اجاره و خرید خانه اثر کاهشی خواهد گذاشت اما آن تأثیری که برخی افراد در جامعه انتظار دارند اشتباه است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی هدف از اجرای قانون مالیات از خانه‌های خالی را ساماندهی این خانه‌ها دانست و عنوان کرد: ممکن است یک فرد ۱۰ خانه داشته باشد و این قانون قرار نیست به دلیل اینکه یک نفر ۱۰ خانه دارد، مالیات از او اخذ کند، بلکه قانون افراد را هدایت می‌کند تا از آن خانه‌ها استفاده کنند و نباید هیچ خانه‌ای بدون استفاده باقی بماند.

وی درباره اثر این قانون در بازار بیان کرد: این طرح به دنبال آن است که مسکن را از یک کالای سرمایه‌ای که محل سفته بازی است، خارج کند و این اتفاقاً قطعاً در درازمدت خواهد بود و در کوتاه‌مدت تأثیر خاصی بر بازار مسکن نخواهد گذاشت اما ممکن است جلوی رشد قیمت را قطعاً خواهد گرفت.

کد خبر: ۳۴٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha