۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
واگذاری ساخت ۵۰ هزار واحد «اقدام ملی مسکن» به پیمانکاران؛ این هفته
نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران خبر داد

واگذاری ساخت ۵۰ هزار واحد «اقدام ملی مسکن» به پیمانکاران؛ این هفته

ایرج رهبر درباره طرح اقدام ملی مسکن گفت: در آخرین مذاکرات با وزارت راه و شهرسازی در هفته جاری، تفاهم‌نامه ساخت ۵۰ هزار واحدمسکونی با اداره کل راه و شهرسازی استان تهران منعقد می شود.

ایرج رهبر، نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بازار درباره جدیدترین اقدامات انجام شده بین انبوه‌سازان و وزارت راه و شهرسازی در طرح اقدام ملی مسکن گفت: طی آخرین مذاکراتی که با وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران انجام شده است، در هفته جاری تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل راه و شهرسازی استان تهران برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در تهران منعقد خواهد شد.

پیشتر انبوه سازان به دلیل جذاب نبودن قراردادهای  همکاری در طرح مسکن  اقدام ملی  چندان استقبالی از خود نشان نداده بودند. 

ایرج رهبر درباره حضور انبوه‌سازان در ساخت پروژه‌های مسکن در شهرهای جدید نیز بیان کرد: با توجه به تجربه‌ای که انبوه‌سازان در شهرهای جدید پیش از این نیز داشته‌اند قطعا در آینده نیز همکاری‌هایی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: شهرهای جدید به‌رغم اینکه زیرمجموعه وزارت راه وشهرسازی هستند به‌صورت مستقل با انبوه‌سازان وارد مذاکره‌ خواهند شد. در شهرهای جدید زمین برای ساخت طرح اقدام ملی تملک شده است و به ثبت رسیده است، اما باید آماده‌سازی  این زمین‌ها از سوی شرکت‌های عمران شهرهای جدید انجام شود و پس از آن قرارداد برای ساخت با انبوه‌سازان منعقد خواهد شد.

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران در پایان درباره واحدهای مسکن مهر که از سوی انبوه‌سازان در دست ساخت است گفت: در آخرین قرارداد ۸۰ هزار واحد مسکن مهر در سال ۹۱ که با انبوه‌سازان منعقد شد، ۷۰ درصد این پروژه انجام شده است و تا شهریور ۹۹، ۳۰ درصد باقیمانده آن تکمیل می‌شود و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۳٬۴۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha