۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸
رشد مطلوب تولید لوازم خانگی در ۴ ماهه سال ۹۹
معاون طرح و برنامه وزارت صمت اعلام کرد

رشد مطلوب تولید لوازم خانگی در ۴ ماهه سال ۹۹

زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: اقدام اول برای بهره وری سرمایه احیا واحدهای تعطیل و راکد است که از ابتدای سال بیش از ۴۳۰ واحد تعطیل به چرخه کار برگشته اند.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: موضوع بهره وری سرمایه یکی از مهمترین موضوعات کشور است که برای آن سه اقدام را آغاز کرده ایم.

وی گفت: چرا یک سرمایه گذار باید از صفر شروع به کار کند در حالی که تعداد زیادی واحد تعطیل و یا نیمه تمام داریم.

زرندی افزود : اقدام دوم، تکمیل واحدهای نیمه تمام است بطوری که در حال حاضر ۱۳ هزار واحد بالای ۶۰‌درصد پیشرفت فیزیکی در کشور وجود دارد.

معاون طرح و برنامه گفت: تا پایان سال ۲۰۰ طرح مهم و ملی با عنوان پویش ملی "تولید، تداوم امید" شکل گرفته است و با توجه به شرایط تحریمی کشور، روند خوبی در پیشبرد طرح های گشایشی در کشور طی شده است.

معاون طرح و برنامه گفت: اقدام سوم در بهروری سرمایه، افزایش ظرفیت تولید است.

وی افزود: تعداد زیادی واحد زیر ۵۰ درصد فعالیت می کنند که برای ۱۴ صنعت برنامه ریزی کرده ایم، ظرفیت تولید آنها را افزایش دهیم.

زرندی با اشاره به اینکه باید در مجموعه کشور به سمت کالای ایرانی حرکت کنیم، گفت: در زمان حاضر ۲ هزار و۵۰۰ ردیف کالای وارداتی مجوز تولید داخلی دریافت کرده اند.

معاون وزیر صمت بیان داشت : بخش عمده تولیدات لوازم خانگی در گذشته دست خارجی‌ها بود و امروز در آمارها می بینیم رشد فزاینده‌ای برای تامین نیاز داخلی داریم.

کد خبر: ۳۴٬۱۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha