۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
استفاده از پتانسیل مردم نظام اقتصادی کشور را بیمه می کند
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

استفاده از پتانسیل مردم نظام اقتصادی کشور را بیمه می کند

تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح الزام دولت به استفاده از اعتبارات بورس در بخش تولید گفت:هدایت منابع بورس به بخش تولید ضرورت دارد.

به گزارش بازار به نقل از مرکز پژوهشهای مجلس، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار ضمن تبریک عید غدیر و روز خبرنگار، گفت: خبرنگاری حرفه بسیار سنگینی بوده و خبرنگاران باید امانت داری را رعایت کرده و در خدمت مردم باشند و از حواشی خودداری کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا مجلس به وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت رای اعتماد می‌دهد، توضیح داد: براساس قانون روز گذشته نامه رئیس جمهور مبنی بر معرفی آقای مدرس خیابانی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت در مجلس قرائت و به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع شد تا این کمیسیون در نخستین فرصت یعنی یکشنبه هفته آینده برنامه های وزیر پیشنهادی را بررسی و نتیجه را اعلام کند اما باید به این نکته نیز توجه کرد که فضای کلی مجلس همکاری با دولت است.

شرکت های دانش بنیان توانایی ساخت تمام قطعات و محصولات سفارشی را دارند
وی درخصوص برنامه کمیسیون صنایع و معادن برای جلوگیری از واردات، اضافه کرد: ما بنا داریم از واردات غیرضروری کالاها جلوگیری کنیم، چرا که شرکت های دانش بنیان توانایی ساخت تمام قطعات و محصولات سفارشی را دارند. در حال حاضر واردات حوزه آلومینیوم یک میلیارد دلار ارزبری دارد در حالی که اگر برای آلومینیوم سراب ۲۰۰ میلیون دلار هزینه شود سال ها می توان از آن بهره برد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره حواشی مربوط به واگذاری واحدهای تولیدی نیز، ادامه داد: باید تصدی گری دولت کم شده و امور به مردم واگذار شود تا از این طریق بتوان از ظرفیت بخش خصوصی و مردم استفاده کرد.

ضرورت کاهش تصدی گری دولت در صنعت خودروسازی
وی همچنین درباره ضرورت کاهش تصدی گری دولت در صنعت خودروسازی، گفت: ما نمی گوییم دولت سهامی در شرکت های خودروسازی نداشته باشد، منظور این است که دخالت در مدیریت این شرکت ها را رها کند چرا که این امر با قواعد بنگاه های اقتصادی همخوانی ندارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره مشکلات موجود در صنعت خودروسازی، تصریح کرد: باید نحوه اداره شرکت های خودروسازی مشخص شود، در حال حاضر در این حوزه با دو مشکل ساختار و مدیریت روبه رو هستیم از یک سو باید کار گروهی انجام شود و از سوی دیگر به مدیران اختیار عمل داده شود.

استفاده از پتانسیل مردم نظام اقتصادی کشور را بیمه می‌کند
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمام شرکت های اقماری خودروسازان باید واگذار شود و از ظرفیت بخش خصوصی در این حوزه استفاده شود چرا که استفاده از پتانسیل مردم نظام اقتصادی کشور را بیمه می کند زیرا اداره بنگاه های اقتصادی با روش کنونی درست نیست.

اکبری درباره حضور برخی از نمایندگان در کمیسیون های تخصصی نیز اضافه کرد: نوع کار مجلس متفاوت است و بحث مدیریت و قانونگذاری است بنابراین باید به علم و تجربه افراد توجه کرد. به طور مثال علیرغم اینکه نخست وزیر مالزی ماهاتیر محمد پزشک بود اما توانست کشور خود را به سمت توسعه و پیشرفت هدایت کند.

ضرورت هدایت منابع بورس به سمت تولید
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: اگر ما در حوزه امنیت نظامی شخصیت های بزرگی مانند حاج قاسم سلیمانی داریم معتقدم در صنعت، خودروسازی، تولید، کشاورزی، دیپلماسی اقتصادی و ... نیز می توانیم حاج قاسم داشته باشیم البته این امر منوط به شناسایی این افراد و استفاده از آن هاست.

هدف مجلس یازدهم دفاع از منافع مردم است
اکبری با بیان اینکه هدف مجلس یازدهم دفاع از منافع مردم است، به طرح دو فوریتی کمیسیون صنایع و معادن درباره الزام دولت به استفاده از اعتبارات هدایت شده به سمت بورس برای بهبود وضعیت تولید اشاره کرد و ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود که از این اعتبارات در بهبود وضعیت زیرساخت ها و ارتقاء تولید استفاده شود.

کد خبر: ۳۴٬۱۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha