۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت راه در منطقه کوشا احمدی- حاجی آباد
استاندار هرمزگان خبر داد؛

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت راه در منطقه کوشا احمدی- حاجی آباد

بندرعباس- استاندار هرمزگان از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت راه در منطقه کوشا احمدی حاجی آباد خبر داد.

به گزارش بازار، فریدون همتی شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی طرح‌های بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان در استان هرمزگان، عنوان کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده برای توسعه مناطق محروم و کم برخوردار اقداماتی با مشارکت بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان در جزیره لارک شروع شده است و برنامه هایی نیز با مشارکت استانداری هرمزگان و بنیاد علوی در شهرستان بشاگرد تعریف شده است.

وی ادامه داد: همچنین در حال تلاش برای احداث یک سد در منطقه سیرمند شهرستان حاجی آباد هستیم که هم آب مورد نیاز منطقه را تامین می کند و هم تحولی در حوزه اشتغال و کشاورزی ایجاد خواهد کرد.

استاندار هرمزگان افزود: می توانیم این طرح را به صورت مشارکت ۵۰ درصدی با همکاری بنیاد علوی طی یک سال به اتمام برسانیم که تاثیر بسیار زیادی در سیرمند حاجی آباد دارد.

همتی تصریح کرد: احداث این سد علاوه بر رفع خطرات احتمالی ناشی از سیلاب با مهار روان آب ها حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی منطقه را زیر کشت خواهد برد که باعث ایجاد زمینه اشتغال پایدار و تحقق جهش تولید خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه های بنیاد علوی برای توسعه جزیره لارک و شهرستان حاجی آباد، بیان داشت: مصوب شده است که برای توسعه جزیره لارک حدود ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای مشارکت در اجرای پروژه ها توسط بنیاد علوی پرداخت شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: مقرر شده است که برای توسعه شهرستان حاجی آباد نیز ۳۹ میلیارد تومان اعتبار توسط بنیاد علوی هزینه شود که ۱۱ میلیارد تومان از این مبلغ وارد فاز اجرایی شده است.

همتی با اشاره به نگاه ویژه ای که برای توسعه شهرستان حاجی آباد به خصوص منطقه کوشا احمدی وجود دارد، اظهار داشت: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث راه در منطقه کوشا احمدی در نظر گرفته شده است که به صورت مشارکت ۵۰ درصدی با بنیاد علوی به سرانجام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بدون سود برای مشاغل خرد و خانگی در نظر گرفته شده است، تشریح کرد: سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار کمکی برای بهبود وضعیت آب شرب شهرستان حاجی آباد توسط بنیاد علوی هزینه شده است که باعث شد بخشی از مشکلات تامین آب منطقه حل شود.

استاندار هرمزگان بیان داشت: هماهنگی خوبی میان مجموعه مدیریت استان هرمزگان و بنیاد علوی منجر به رقم زدن اقدامات بزرگی در استان شده است و طرح‌های بزرگ عمرانی و توسعه‌ای در حال اجراست. 

همتی عنوان کرد: اقدامات دیگری در حوزه های سازه های آبخیزداری، مدرسه سازی، صندوق های توسعه روستایی و آب شرب روستایی با مشارکت بنیاد علوی در منطقه کوشا احمدی در حال انجام است که باعث خواهد شد تا پایان دولت گامی بزرگ برای رفع محرومیت این منطقه برداشته شود.

وی گفت: با توجه به منویات و تاکید ویژه مقام معظم رهبری در خصوص توسعه جزایر به خصوص در استان هرمزگان، در حال برنامه ریزی برای احداث هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در جزایر هرمزگان هستیم.

کد خبر: ۳۴٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha