۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
زیرساخت ارتباطات رایگان در مدارس مهیا می‌شود
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات اردبیل:

زیرساخت ارتباطات رایگان در مدارس مهیا می‌شود

اردبیل- مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اردبیل گفت: در آستانه شروع سال تحصیلی و ضرورت استفاده از پیام‌رسان داخلی در مدارس زیرساخت و تجهیزات فناورانه به صورت رایگان فراهم می‌آید.

 بهروز رزمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در کنار توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق مختلف استان به ویژه افزایش آنتن BTS برای تقویت تلفن همراه در جاده‌ها و مناطق شهری و روستایی سعی بر این است تا شهروندان از اینترنت پرسرعت نیز استفاده کنند.

وی به عقد تفاهمنامه اخیر با آموزش و پرورش برای اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات اشاره و اظهار کرد: تا هفته دولت قرار است مدارس شهری و روستاهای بالای ۲۰ خانوار به این شبکه متصل شوند.

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اردبیل تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش در این مسیر همراه و یاریگر ماست تا در یک گام عملیاتی بتوانیم تجهیزات و امکانات مورد نیاز به ویژه مودم و اینترنت رایگان را برای یک هزار و ۴۰۰ مدرسه فراهم کنیم تا از طریق شبکه ملی اطلاعات بتوانند در وضعیت کنونی از امکانات مناسب و فناورانه استفاده کنند.

رزمی گفت: با توجه به اینکه شیوع کرونا آموزش مجازی را در مدارس به صورت جدی رواج داده امیدواریم با این اقدام برای سال تحصیلی آینده دانش‌آموزان و معلمان را به استفاده موثر از بستر اینترنت در تبادل اطلاعات آموزشی و تقویت شبکه شاد کمک و یاری کنیم.

وی ادامه داد: در کنار این امر تلاش‌مان بر این است تا در استان اردبیل توسعه پهنای باند و همچنین اجرای فیبر نوری را به شکل موثر انجام دهیم تا شهروندان بتوانند به شکل پایدار از این بستر و امکانات فراهم شده استفاده کنند.

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اردبیل افزود: در سال جاری تلاش اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بر این است تا با همراهی شرکت مخابرات اینترنت پرسرعت را در بیش از ۴۵۰ روستای پرجمعیت استان برقرار کند تا ارتباطات نوین در این مناطق برقرار بوده و اهالی از مزایای آن استفاده کنند.

کد خبر: ۳۴٬۰۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha