۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
۳۷۵ تن کلزای تولید شده در کرج تحویل مراکز خرید شد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج:

۳۷۵ تن کلزای تولید شده در کرج تحویل مراکز خرید شد

کرج- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج با بیان اینکه کلزا یکی از محصولات استراتژیک کشور محسوب می شود گفت: با تمرکز روی تولید در این بخش، سال گذشته حدود ۱۳۰ هکتار از اراضی کرج را به کشت کلزا اختصاص دادیم و حدود ۳۷۵ تن کلزا تحویل مراکز خرید شد.

به گزارش خبرنگار بازار، اسماعیل صارمی در نشست خبری که روز چهارشنبه در دفتر مدیر جهادکشاورزی شهرستان کرج با اصحاب رسانه برگزار شد، با اشاره به ظرفیت کشاورزی در بخش های مختلف گفت: سال زراعی گذشته ۵۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی کرج به کشت و برداشت گندم اختصاص یافت و طبق رصد و برش شهرستانی امسال تا کنون حدود ۳۰۰۰ تن گندم برداشت شده است.

صارمی افزود: در کرج سه هزار و ۸۰۰ هکتار از باغات به تولیدات باغی اختصاص دارد و از نظر حجمی ۵۲ هزار و ۵۶۶ تن محصول دارد.

وی اظهار کرد: با وجود زیرساخت های مناسبی که در کرج وجود دارد ۵۰۵ هکتار به کاشت نهال هال مثمر و غیرمثمر اختصاص یافته و حدود ۹.۹ میلیون اصله نهال در شهرستان کرج کشت و تحویل کشاورزان و بهره برداران در سراسر کشور می شود.

صارمی افزود: از این نهال ها که عمدتا" میوه های هسته دار هستند به کشورهای همسایه مانند آذربایجان، قرقیزستان، ازبکستان نیز صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت: ۱۸۴ واحد گلخانه ای در ابعاد مختلف نیز در کرج داریم که سالانه حدود ۱۲۰۰ تن سبزی صیفی و ۲۰ میلیون نشا و ۴ میلیون گلدان و گل شاخه بریده در آن ها تولید می شود.

صارمی با اشاره به شرایط اقلیمی و کاهش منابع آبی و برداشت های بدون برنامه و بی رویه گفت: تلاش بر این است که با هدف کاهش مصرف آب تولیدات را به سمت تولیدات گلخانه ای پیش ببریم و در سطح کمتر با عملکرد بیشتر تولیدات کشاورزی را سرعت دهیم.

وی با بیان اینکه گل شاخه بریده یکی از محصولات گلخانه ای شهرستان کرج است، گفت: سال گذشته حدود ۴ میلیون گلدان و گل شاخه بریده تحویل مراکز خرید شده است.

صارمی وجود ۵ واحد تولید قارچ با حجم تولیدی دو هزار و ۵۰۲ تن را از قابلیت های دیگر کشاورزی کرج عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج با تاکید بر اینکه حفظ اراضی کشاورزی وظیفه تک تک ماست گفت: در چهار ماهه سال ۹۹ حدود ۱۱ مرحله مقابله با۴۲۹ مورد تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح ۱۳۰ هکتار انجام شد و به چرخه کشاورزی بازگشت.

کد خبر: ۳۴٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha