۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
مسدود شدن راه ارتباطی ۱۰۰ روستای آذربایجان غربی بر اثر بارش برف
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

مسدود شدن راه ارتباطی ۱۰۰ روستای آذربایجان غربی بر اثر بارش برف

ارومیه- مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای آذربایجان ‌غربی از مسدود شدن راه ارتباطی ۱۰۰ روستای این استان بر اثر بارش برف خبر داد.

ارسلان شکری در گفتگو با خبرنگار بازار از شهروندان درخواست کرد تا از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و در صورت ضرورت از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

وی افزود: شاهد بارش برف شدید در بسیاری از محورهای استان هستیم و باید رانندگان نکات ایمنی سفر در زمستان را رعایت کنند.

شکری گفت: هم اکنون راه ارتباطی بیش از ۱۰۰ روستای این استان مسدود است، البته با تلاش راهداران تمامی راه‌های اصلی، فرعی و شریانی استان باز است. این روستاها بیشتر در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی قرار دارند.

وی گفت: از این تعداد ۲۸ روستای سلماس، ۲۵ روستای مهاباد،   ۱۰ روستای ارومیه،  ۲ روستا در پیرانشهر، هفت روستا در خوی و ۳۰ روستا در چالدران قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای آذربایجان ‌غربی افزود: شهروندان می‌توانند قبل از سفر از طریق سامانه ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها اطلاع حاصل کنند.

وی سپس افزود: عوامل این اداره‌کل کنترل عملیات برف‌روبی در ۱۲ هزار کیلومتر از انواع راه‌ها و ۸۹ گردنه از جمله ۱۸ گردنه راه‌های اصلی استان را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: از رانندگانی که قصد تردد در محورهای استان را دارند درخواست می‌کنیم تا قبل از سفر از وضعیت فنی خودرو اطمینان حاصل کرده و خودروهای خود را به امکانات زمستانی مانند زنجیر چرخ، لوازم گرمایشی و پوشاک گرم مجهز کنند.

کد خبر: ۳٬۳۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha