۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
ثبت نام یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در طرح اقدام مسکن ملی/ ۴۳۰ هزار نفر واجد شرایط هستند
وزیر راه و شهرسازی:

ثبت نام یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در طرح اقدام مسکن ملی/ ۴۳۰ هزار نفر واجد شرایط هستند

ساوه- وزیر راه و شهرسازی از ثبت نام یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در طرح اقدام مسکن ملی خبر داد و گفت: ۴۳۰ هزار نفر واجد شرایط هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد اسلامی ظهر چهارشنبه در سفر یکروزه به استان مرکزی و در حاشیه افتتاح افتتاح پروژه اقدام مسکن ملی ساوه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۴۰۰ هزار واحد در طرح اقدام ملی مسکن در اختیار مردم قرار می گیرد اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده که با غربالگری انجام شده ۴۳۰ هزار نفر واجد شرایط هستند.

اسلامی با بیان اینکه تولید خانه برای مردم از اولویت های دولت بوده است گفت: پروژه های اقدام ملی مسکن، پاسخ صریح دولت و وزارت راه و شهرسازی به این جریان است که تا پایان مهرماه سال جاری در ۲۰ استان کشور کار ۶۷ هزار واحد باقی مانده از طرح های مسکن مهر به اتمام خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی از آغاز کار عملیاتی طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و افزود: کارهای انتخاب زمین و کارگزاران برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد در سراسر کشور انجام و ساخت پروژه‌ها نیز آغاز شده که طی ماه جاری شاهد پیشرفت های چشمگیر این طرح خواهیم بود.

وی در خصوص مسکن فرهنگیان نیز عنوان داشت: از ۱۷۰ هزار نفری که آموزش و پرورش معرفی کرده فقط ۷۵ هزار نفر واجد شرایط هستند که ساخت ۲۰ هزار واحد برای این افراد آغاز شده و در این راستا برای اقدام سریع تر مبلغ تسهیلات را برای سازندگان افزایش داده ایم تا جایی که ۸۰ درصد قیمت تمام شده ساخت مسکن به سازنده تسهیلات پرداخت می‌شود تا ساخت و سازها آغاز شوند و در این زمینه سیاست کلی ارائه تسهیلات به سازندگان است چرا که با دادن وام به خریدار به تورم دامن زده می شود.

اسلامی اظهار داشت: تا کنون ۲۰ هزار نفر در کشور برای طرح اقدام ملی مسکن افتتاح حساب کرده اند و  در استان مرکزی به میزانی که مردم نام نویسی کرده اند زمین و کارگزار ساخت واحدها پپیش بینی شده و طبق زمان بندی ابن طرح ها اجرا خواهند شد تا مردم دغدغه ای در زمینه مسکن نداشته باشند لذا از مردم می خواهیم تا ۲۵ مرداد اقدامات لازم جهت تامین موجودی حساب خود را انجام دهند.

کد خبر: ۳۳٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha