۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
سهم تولید از منابع بانکی «هیچ» است
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

سهم تولید از منابع بانکی «هیچ» است

حاجی دلیگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بانکهای خصوصی روزانه ۲ هزار میلیارد تومان خلق پول می کنند اما فقط تعداد محدودی از این مبالغ به تولید کمک می شود.

به گزارش بازار، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره رسوب تولید در سایه سنگین تسهیلات بانکی مصاحبه کرد.

حاجی دلیگانی اظهارکرد: در اینکه نظام بانکی ما بیمار بوده و جوابگوی ظرفیت های تولیدی نیست هیچ تردیدی وجود ندارد و بر همین اساس هم باید با یک مکانیزم صحیح به سراغ دیگر منابع مانند سرمایه های نقدیِ انباشته مردمی حرکت کرد.

وی افزود: بانک مرکزی مسئول نظارت بر نحوه کار بانکهاست و از این بابت باید به خودش بیاید و حرکتی کند تا اشکالات موجود بانکی رفع شوند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حال حاضر سیستم بانکی به ویژه بانکهای خصوصی به دلیل نوع رفتار پولی و وامی که دارند روزانه ۲ هزار میلیارد تومان خلق پول می کنند اما فقط تعداد محدودی از این مبالغ به تولید کمک می شود و بانکها عمده این پولها را به بنگاه های خودشان می پردازند.

این نماینده مجلس تحریم های فعلی را یک فرصت استثنایی برای واحدهای تولیدی خواند و گفت: ما حتی تا پنجاه سال قبل هم چنین فرصتی نداشتیم و لذا باید قدرش را بدانیم و از آن نهایت استفاده را ببریم.

حاجی دلیگانی درمورد طرح اصلاح نظام بانکداری در کمیسیون اقتصادی گفت: اگر کارشناسان حوزه بانکی و پولی نقطه نظرات خود را نسبت به قانون فعلی مطرح و یک پیش نویس تهیه کنند، مجلس قطعاً استقبال و استفاده خواهد کرد.

کد خبر: ۳۳٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha