۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
تردد در جاده های آذربایجان ‌غربی با زنجیرچرخ ممکن است
رئیس پلیس راه آذربایجان ‌غربی:

تردد در جاده های آذربایجان ‌غربی با زنجیرچرخ ممکن است

ارومیه- رئیس پلیس راه آذربایجان ‌غربی با اشاره به بارش برف در محورهای استان گفت: تردد در جاده های آذربایجان ‌غربی با زنجیرچرخ ممکن است.

به گزارش خبرنگار بازار، سرهنگ حسین حسین زاده امروز در جمع خبرنگاران گفت: هم اکنون راه های استان برفی و لغزنده است و باید رانندگان سرعت مطمئنه را رعایت کرده و خودروی خود را به زنجیرچرخ مجهز کنند.

وی با اشاره به اینکه لازم است رانندگان احتیاط لازم را داشته باشند، افزود: هنگام تردد درجاده های برفی فاصله طولی باید رعایت شود.

حسین زاده در خصوص محورهای روستایی بسته نیز گفت: تعدادی از راه های روستایی بسته شده و راهداران برای بازگشایی مسیرها تلاش می کنند.

وی ادامه داد: وضعیت جاده در محورهای نقده به ارومیه، مهاباد به سردشت، مهاباد به نقده و مهاباد به بوکان به جهت کولاک و بارش شدید برف لغزنده و خطرناک است.

رئیس پلیس راه آذربایجان ‌غربی اظهار داشت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی قوی در سطح استان و تداوم این سامانه در روزهای آتی، از رانندگان تقاضا داریم با همراه داشتن تجهیزات کامل فنی و رعایت نکات ایمنی سفر کنند.

وی با اشاره به برفی بودن بیشتر محورهای استان افزود: بسیاری از سفرهای شهری در فصل زمستان غیرضروری است، بر این اساس، شهروندان به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی، از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در صورت سفر ضروری، با احتیاط کامل رانندگی کنند.

حسین زاده به همراه داشتن زنجیر چرخ را ضروری دانست و تاکید کرد: استفاده از زنجیر چرخ در زمان تردد در معابر برفی موجب افزایش ضریب اصطکاک چرخ‌ها با سطح راه شده و در نتیجه امکان سرخوردن وسیله نقلیه را به حداقل می‌رساند، رانندگانی که زنجیر چرخ به همراه نداشته باشند اجازه سفر به آنها در جاده‌ها داده نمی‌شود.

کد خبر: ۳٬۳۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha