۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
صنایع لبنی سنتی ۳ روستای کشور برندسازی شد/ هویت‌گذاری دام‌های اهلی
رئیس موسسه تحقیقاتی علوم دامی کشور:

صنایع لبنی سنتی ۳ روستای کشور برندسازی شد/ هویت‌گذاری دام‌های اهلی

گرگان- رئیس موسسه تحقیقاتی علوم دامی کشور از برندسازی صنایع لبنی سنتی سه روستا خبر داد و گفت: تعریف استاندارد برای صنایع لبنی سنتی را به صورت بهداشتی و صنعتی پیگیری می‌کنیم تا این محصولات با برند آن روستا یا منطقه وارد بازار شود.

​به گزارش خبرنگار بازار، سعید اسماعیل خانیان شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های تحقیقاتی حوزه دام استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه پرورش دام در کشور به ویژه دام سنگین فقط از نظر ژنتیکی وابسته به خارج هستیم و علوفه مورد نیاز دام‌ها در کشور تولید می‌شود.

وی افزود: اما در حوزه پرورش طیور به ویژه مرغ هم در زمینه ژنتیک (واردات جوجه اجداد) و هم جیره غذایی (تأمین نهاده‌های بخش طیور) نیازمند واردات هستیم.

رئیس موسسه تحقیقاتی علوم دامی کشور از فعالیت گسترده تحقیقاتی در خصوص لاین مرغ نژاد «آرین» و مسائل ژنتیکی آن خبر داد و اضافه کرد: در تلاش هستیم در شرایط تحریم وابستگی به واردات نهاده‌های طیور را کم کرده و محصولاتی را معرفی کنیم که جایگزین کنجاله سویا و ذرت شوند.

وی با اشاره به اینکه مراحل تحقیقاتی تولید باقلای بدون تانن در گلستان انجام شده، ادامه داد: برای جایگزین کردن باقلای بدون تانن به جای کنجاله ذرت و سویا در جیره طیور ابتدا باید شرایط کشت باقلای بدون تانن فراهم شود و این محصول را در برنامه تناسب اراضی کشور وارد کنیم.

اسماعیل خانیان به فعالیت‌های موسسه تحقیقاتی علوم دامی کشور در شش حوزه تغذیه و استفاده از پسماندهای بخش کشاورزی برای تغذیه دام، تولید علوفه های مقاوم به خشکی، اصلاح نژاد و سنتز بز و گوسفند و اصلاح نژاد گروهی با همکاری دامداران  و ... خبر داد و تصریح کرد: هویت‌گذاری دام‌های اهلی و شناسنامه‌دار کردن اسب‌ها در کشور آغاز شده است.

وی به فعالیت‌های تحقیقاتی برای فرآوری محصولات دامی هم اشاره و بیان کرد: تعریف استاندارد برای صنایع لبنی سنتی را به صورت بهداشتی و صنعتی پیگیری می کنیم تا این محصولات با برند آن روستا یا منطقه وارد بازار شود و تاکنون برند سازی محصولات سه روستا انجام شده است.

کد خبر: ۳۳٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha