۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
لاستیک خودرو مشمول قوانین تعزیری است
مدیرکل نظارت برکالاهای غیر فلزی سازمان حمایت:

لاستیک خودرو مشمول قوانین تعزیری است

مولاخواه، مدیرکل نظارت برکالاهای غیر فلزی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: انواع لاستیک خودرو اعم از سنگین و سبک در زمره کالاهای اولویت دار و مشمول قوانین تعزیری شامل احتکار، گرانفروشی، اختفاء، امتناع از عرضه کالا و غیره قرار دارد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «سید محمدحسین مولاخواه» افزود:در صورت مواجهه ناظران و بازرسان با تخلفات مزبور مطابق با قانون و مقررات جاری مراتب قابل پیگرد و برخورد قانونی توسط دستگاه های نظارتی است.

وی ادامه داد: در گذشته تایرهای که با ارز رسمی وارد می شد الزام داشتند حتما به سازمان حمایت مراجعه کنند تا سازمان قیمت تایرها را تعیین، ابلاغ و در سامانه ۱۲۴ ثبت شود.

مدیرکل نظارت برکالاهای غیر فلزی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: از سال ۹۷ که بحث ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی در کشور مطرح شد کالاهایی که با ارز رسمی وارد می شد مثل تایر ملزم به تعیین و ثبت قیمت در سامانه مزبور بودند.

وی افزود: ارز تایر سواری که از سال گذشته برداشته شد دیگر ثبت قیمت انجام نمی شد و بیشتر خود اظهاری بود.

مولاخواه بیان داشت: تصمیمات اخیری که در خصوص تنظیم بازار خودرو گرفته شد مقرر گردید از این پس تمامی واردکنندگان اعم از افراد حقیقی و حقوقی انواع لاستیک سبک و سنگین قبل از عرضه به بازار باید قیمت تمامی محصولات‌ را در سامانه ۱۲۴ ثبت کنند.

وی ادامه داد: کالاهای که با ارز رسمی وارد می شود شامل دو بخش است.

مدیرکل نظارت برکالاهای غیر فلزی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: افرادی که با ارز رسمی کالا وارد کرده اند مثل تایرهای سنگین آن ها طبق روال قبل باید از سازمان حمایت قیمت بگیرند بدون دریافت قیمت و درج در سامانه اگر کالای خود را عرضه کنند به خصوص تایرهای سنگین به یقین مشمول تخلف گرانفروشی خواهند شد.

وی افزود: برای تایرهای سبک با توجه به تصمیماتی که اتخاذ شده و همینطور به سبب اینکه ساماندهی بازار صورت گیرد و قیمت ها به مردم اطلاع رسانی شود چون پس از اینکه نرخ ارز تایرهای وارداتی سبک نیمایی شد قیمت ها به شکل تصاعدی بالا رفت به جهت اینکه بتوانیم قیمت ها را تنظیم بازار کنیم و واحدهای که ضوابط سازمان را رعایت نمی کنند تذکری داده باشیم و قیمت هایشان ثبت و قابل رویت باشد ملزم شان کردیم و اطلاعیه ای صادر کردیم به خود انجمن واردکنندگان تایر تا قیمت ها را قبل از توزیع در سامانه ۱۲۴ ثبت کنند اما بر اساس ضوابط قیمت گذاری کالای وارداتی و سود مجازی که در نظر گرفته شده است.

مولاخواه بیان داشت: با توجه به ضرورت اعلام قیمت انواع تایرهای وارداتی شرکت های واردکننده تایر در سامانه ۱۲۴و در راستای کنترل، نظارت و مدیریت بازار عرضه این محصولات و جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد فرصت طلب ضمن تاکید بر لزوم رعایت ضوابط قیمت گذاری کالاهای وارداتی هیئت تعیین و تثبیت قیمت ها و سود مجاز مندرج در پورتال این سازمان به نشانی CPPO.mimt.gov.ir تمامی واردکنندگان انواع تایر موظف هستند قیمت مصرف کننده محصولات خود را در سامانه ۱۲۴ بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: از آنجایی که انواع لاستیک خودرو اعم از سنگین و سبک در زمره کالاهای اولویت دار و مشمول قوانین تعزیری شامل احتکار، گرانفروشی، اختفاء، امتناع از عرضه کالا و غیره قرار داشته لذا در صورت مواجهه ناظران و بازرسان با تخلفات مزبور مطابق با قانون و مقررات جاری مراتب قابل پیگرد و برخورد قانونی توسط دستگاه های نظارتی است.

مدیرکل نظارت برکالاهای غیر فلزی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یادآورشد: ستاد خبری این سازمان با شماره ۱۲۴ در سراسر کشور آمادگی دارد تا ضمن دریافت گزارش‌ ها، شکایات و پیشنهادهای مردمی نسبت به رسیدگی به آن ها در کوتاه‌ ترین زمان ممکن اقدام کند.
 

کد خبر: ۳۳٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha