۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
انتقاد شدید از کاهش صادرات پسته ایران
استاندار کرمان مطرح کرد

انتقاد شدید از کاهش صادرات پسته ایران

کرمان- استاندار کرمان با اشاره به کاهش شدید صادرات پسته، گفت: علیرغم اینکه قول داده شده بود صادرکنندگان بتوانند ارز صادراتی‌شان را در قالب واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی به کشور بازگردانند، این روند متوقف شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمد جواد فدائی با انتقاد از کاهش شدید صادرات پسته ایران، گفت: پیش از این در تاریخ ۳۰ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با همتی رئیس کل بانک مرکزی توافق شده بود تا صادرکنندگان بتوانند ارز صادراتی‌شان را در قالب واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی به کشور بازگردانند که این روند مجددا متوقف شده است.

فدائی در جلسه ستاد عالی پسته تاکید کرد که هفته آینده جلسه‌ای با حضور رئیس کل بانک مرکزی برای حل این مشکل برگزار شود.

به گفته فدائی همچنین مقرر شد حل مشکل صدور اسناد اراضی کشاورزی مورد پیگیری قرار گیرد و برای حل این مساله ماده واحده‌ای در مجلس به تصویب برسد.

از همین رو مقرر شده است که موضوع از طریق مجمع نمایندگان استان پیگیری شود. پیگیری ایجاد صندوق حمایت از پسته، امهال تسهیلات واحدهای بخش کشاورزی و پیگیری اعطا تسهیلات اصلاح باغات از محل منابع صندوق توسعه ملی با نرخ ۱۰ درصد از دیگر مباحث مطرح شده در نشست ستاد عالی پسته بود.

یازدهمین جلسه ستاد عالی پسته با حضور محمد جواد فدائی استان کرمان، خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، شهباز حسن‌پور رییس مجمع نمایندگان استان کرمان و جمعی از نمایندگان دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های بخش خصوصی روز سه شنبه در تهران برگزار شد.

کد خبر: ۳۳٬۸۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha