۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۳
دولت در زمینه ارزش پول ملی موفق نبود/ تورم ۴۰ الی ۵۰ درصد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

دولت در زمینه ارزش پول ملی موفق نبود/ تورم ۴۰ الی ۵۰ درصد

مرحبا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در بالا بردن ارزش پول ملی قطعاً موفق عمل نکرده است برآیند همه اقدامات دولت گویای این است که ما با تورمی بین ۴۰ الی ۵۰ درصدی مواجه هستیم.

غلامرضا مرحبا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به روش‌های مناسب در حفظ ارزش پول ملی در کشور گفت: روش‌های استانداردی برای حفظ ارزش پول ملی در دنیا وجود دارد.

وی تأکید کرد: یکی از روش‌های مؤثر در افزایش ارزش پول ملی کنترل تورم است لذا کشوری که رکود اقتصادی نداشته باشد ارزش پول ملی آن ارتقا پیدا خواهد کرد.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: جلوگیری از استقراض دولت‌ها از بانک‌ها هم در حفظ و جایگاه و برتری پول ملی نقش مؤثری دارد که باید مد نظر قرار گیرد.

مرحبا تأکید کرد: همچنین پرداخت بدهی‌های دولت به بانک مرکزی می‌تواند در تثبیت پول ملی نقش موثری داشته باشد. البته دولت‌ باید از خلق پول بدون پشتوانه ممانعت کند چرا که این مسئله می‌تواند باعث کاهش ارزش پول ملی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: دولت در بالا بردن ارزش پول ملی قطعاً موفق عمل نکرده است برآیند همه اقدامات دولت گویای این است که ما با تورمی بین ۴۰ الی ۵۰ درصدی مواجه هستیم. لذا مجموع این موارد نشان می‌دهد که دولت در تثبیت ارزش پول ملی موفق عمل نکرده است.

مرحبا اظهار داشت: همچنین تحریم  و عدم بازگرداندن ارز صادراتی به کشور از جمله سایر مواردی است که می‌تواند در کاهش ارزش پول ملی موثر باشد که باید مدیریت مناسبی در این راستا انجام شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: البته در برخی موارد دولت‌ها نیاز دارند تا ارزش پول ملی خود را پایین نگه دارند تا به واسطه آن صادرات را تقویت کنند که این مسئله اشکالی ندارد چراکه این مقوله کنترل شده است، اما اینکه بخواهیم این مسئله را بدون کنترل مد نظر قرار دهیم، حتماً این مسئله می‌تواند ما را با مشکلاتی مواجه کند.

کد خبر: ۳۳٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha