۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۲
تراز تجاری مثبت عامل ارزشمندی پول ملی/ واقعیات پائین نگه داشتن ارزش پول ملی در چین
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بازار مطرح کرد

تراز تجاری مثبت عامل ارزشمندی پول ملی/ واقعیات پائین نگه داشتن ارزش پول ملی در چین

قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهایی که معمولاً تراز تجاری مثبتی دارند، می‌توانند از جایگاه و ارزش بالای پول ملی‌شان به خوبی استفاده کنند.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به روش‌های مناسب در بالا بردن ارزش پول ملی در کشور گفت: جایگاه پول ملی هر کشوری نتیجه عملکرد اقتصادی در آن کشور است.

وی افزود: اگر تولید در کشور رشد و سرمایه‌گذاری انجام و صادرات به خوبی انجام شود قطعاً این مسئله در تراز تجاری اثرگذاشته و نتیجه آن ارزش پول ملی خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: بنابراین همه مسائل به رشد تولید وابسته است لذا پول ملی چیزی نیست که بتوان با توصیه و سفارش ارزش آن را ارتقا داد.

قادری تأکید کرد: کشورهایی که معمولاً تراز تجاری مثبتی دارند، می‌توانند از جایگاه و ارزش بالای پول ملی‌شان به خوبی استفاده کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تأکید کرد: البته شاید گفته شود که چرا کشورهایی همچون چین تراز تجاری مثبتی دارند  اما ارزش پولشان چندان بالانیست. بله. اما باید دانست چینی‌ها می‌آیند و آن پول را در بسیاری از کشورها برای توسعه ظرفیت‌های خود سرمایه‌گذاری می‌کنند. با این حال ممکن است رشد ارزش پول ملی نزد عوام و خواص امر مطلوبی باشد اما باید دانست کشورها به دنبال ایجاد کسب وضعیت با ثبات برای ارزش پول ملی خود هستند.

وی اظهارداشت: به عنوان مثال آمریکا به دنبال این است که ارزش پول ملی چین کم نشود و با ثبات باشد اما چین برای اینکه صادرات خود را حفظ کند سعی دارد تا پول ملی خود را تقویت نکند چرا که این کاهش ارزش پول ملی می‌تواند به صادرات آنها کمک کند بنابراین این موارد از جمله مواردی است که باید در چند وجه دیده شود و صرف دیده شدن ارزش پول ملی تنها مهم نیست و باید توان تولیدی جامعه هم مدنظر قرار گیرد. 

قادری تصریح کرد: در حال حاضر ما در بین کشورهای اوپک کشورهایی داریم که سالهاست ارزش پول ملی‌شان حفظ شده اما این کشورها از لحاظ زیرساخت اقتصادی کاملاً آسیب‌پذیر هستند، بنابراین مجموعه عوامل افزایش ارزش پول ملی را موثر می کند و بایدبه مجموع آنها توجه داشت.

کد خبر: ۳۳٬۸۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha