۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
برنامه عملیاتی توسعۀ نظام نوآوری یزد رونمایی شد
معاوت توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد:

برنامه عملیاتی توسعۀ نظام نوآوری یزد رونمایی شد

یزد- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد با اشاره به رونمایی از برنامه عملیاتی نظام فناوری و نوآوری که با حضور معاون علم و فناوری رئیس جمهوری برگزار شد تفاوت این برنامه را گفتمان‌سازی واحد بین همۀ بخش‌های ذی نفع بیان کرد.

به گزارش بازار، اکرم فداکار در مراسم رونمایی از برنامه عملیاتی نظام توسعۀ فناوری و نوآوری که شامگاه سه‌شنبه ۱۴ مرداد ماه در استانداری یزد و با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری برگزار شد، در مورد تفاوت برنامه عملیاتی توسعه فناوری و نوآوری استان یزد گفت: تفاوت این برنامه در این است که در این برنامه از همان روز نخست تمام ذی نفعان اعم از دولتی، خصوصی، دانشگاهی، بخش صنعت و... درگیر بودند و سپس پروژه آغاز شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد بیان کرد: این مهم بدین معنا است که گفتمان‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان در طول پروژه درون ذی نفعان نهادینه شده است و اکنون مسئولان در همۀ بخش‌های استان خواستار توسعۀ دانش‌بنیان هستند.

فداکار در مورد مدل پژوهشی در برنامه نظام فناوری و نوآوری گفت: این پروژه منجر به ۷۰ برنامه عملیاتی برای نهادهای دولتی، عملیاتی، خصوصی، صنعت و از این دست و نیز ۲۴ راهبرد و ۳۶ راهکار است.

لازم به ذکر است، در حال حاضر ۹۰ شرکت دانش بنیان در یزد مشغول فعالیت هستند که از این نظر استان یزد رتبه چهارم کشور را دارد.

همچنین یزد دارای رتبه سوم در شاخص فناوری، رتبه پنجم در زمینه واحدهای  R&D و دارای رتبه دوم در زمینه تعداد محصولات دیجیتال است.

کد خبر: ۳۳٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha