۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
صادرات برق به افغانستان ادامه دارد
سخنگوی صنعت برق در پاسخ به بازار

صادرات برق به افغانستان ادامه دارد

رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق می‌گوید: هیچ مشکلی در صادرات برق به افغانستان وجود ندارد و طبق روال گذشته در حال انجام است.

بازار؛ گروه انرژی: مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در گفتگو با بازار گفت: یک حادثه جزئی در داخل کشور افغانستان رخ داده بود که توسط مسئولین اداره برق همین کشور نیز رفع شده است.

به گفته او، صادرات برق از ایران اصلا قطع نشده بود تنها در داخل خود افغانستان چند ساعتی انتقال برق متوقف شده بود و بعد از تعمیر دوباره از همان بعداز ظهر دیروز انتقال برق در داخل این کشور از سر گرفته شد.

گفتنی است متوسط مصرف برق در افغانستان به‌ صورت سرانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰کیلووات ساعت است که در رتبه‌بندی جهانی در زمره کمترین کشورها به‌ حساب می‌آید (در مقایسه با میانگین جهانی که ۳۰۶۰ کیلووات ساعت است). این مصرف انرژی در مقایسه با کشورهای منطقه مانند پاکستان (حدود ۴۵۰ کیلووات ساعت)، هند (۷۰۰ کیلووات ساعت) و سریلانکا (۵۰۰ کیلووات ساعت) نیز بسیار پایین است.

افغانستان تقریبا ۸۱ درصد از انرژی برق موردنیاز خود را از کشورهای همسایه وارد می‌کند که از این میزان سهم کشورهای مختلف به ترتیب عبارت است از: ۳۵.۲ درصد ازبکستان، ۳۰.۵ درصد تاجیکستان، ۲۰.۹ درصد ایران ۱۳.۴ درصد ترکمنستان. میزان واردات برق افغانستان به تفکیک مبدأ و میزان هزینه کل واردات برق افغانستان طی سالیان اخیر نشان می‌دهد، ازبکستان بیشترین سهم را در تامین انرژی برق افغانستان داشته و سهم این کشور از رشد مناسبی در طول سالیان اخیر برخوردار بوده است.

کد خبر: ۳۳٬۷۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha