۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
هزینه داروی رمدسیویر نباید بر دوش بیمار باشد
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

هزینه داروی رمدسیویر نباید بر دوش بیمار باشد

شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: قیمت گذاری داروی رمدسیویر باید توسط وزارت بهداشت حل شود و بار هزینه‌های آن را بیمه‌ها بعهده بگیرند تا بیماران دچار مشکل نشوند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، حسینعلی شهریاری افزود: هیچ داروی قطعی برای درمان کرونا وجود ندارد و اگر ردمدسویر را سازمان غذا و داروی آمریکا تایید کرد صرفا بخاطر فشارهای ترامپ بود و این تایید واقعی از طرف FDA محسوب نمی‌شود.

وی اضافه کرد: درباره این دارو که اخیرا توسط ستاد ملی کرونا به شیوه نامه درمانی کشور اضافه شده است باید بگویم که برخی خانواده‌ها گمان می‌کردند که فوت بیماران شان به علت نرسیدن این دارو بوده است و دغدغه داشتند، برهمین اساس به دنبال رفع این دغدغه خوشبختانه برخی شرکت‌ها در داخل کشور این دارو را به تولید انبوه رساندند و توزیع آن آغاز شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) فعلا ۱۰ هزار عدد از این دارو را رایگان به وزارت بهداشت داد است تا در بیمارستان‌ها توزیع شود، اما قیمت گذاری بر این دارو باید توسط وزارت بهداشت حل شود و بار هزینه‌های آن را بیمه‌ها بعهده بگیرند. به خاطر مشکلات اقتصادی شاید همه مردم توان پرداخت هزینه این دارو را نداشته باشند و نباید فشار مالی آن باعث شود تا خدایی ناکرده مردم بخاطر نداشتن پول، جان خود را از دست بدهند.

کد خبر: ۳۳٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha