۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
۶۰۰ میلیارد ریال ارزش علوفه تولیدشده در مراتع شهرستان سرایان
رئیس اداره منابع طبیعی سرایان مطرح کرد:

۶۰۰ میلیارد ریال ارزش علوفه تولیدشده در مراتع شهرستان سرایان

بیرجند- صادقی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرایان از تولید ۳۰ هزار تن علوفه خشک به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال در مراتع شهرستان سرایان خبر داد.

 محمد صادقی در گفتگو با بازار اظهارکرد: : این شهرستان با مساحت بیش از ۹۳۴ هزار هکتار در قسمت شمال غرب استان قرار دارد که بیش از ۹۵ درصد از مساحت آنرا عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهد.

وی از تولید سالانه حداقل ۳۰هزار تن علوفه خشک در مراتع این شهرستان خبردادو بیان کرد: این میزان تولید علوفه از ۵۰۰هزار هکتار از مراتع مفید شهرستان برداشت می‌شود.

وی تصریح کرد: از نظر ارزش ریالی سالانه حداقل ۶۰۰ میلیارد ریال علوفه مرتعی، رایگان نصیب بهره برداران مرتعی می‌شود.

وی افزود: سال گذشته در راستای تحقق اهداف طرحهای مرتعداری و افزایش پوشش گیاهی ار محل اعتبارات صندوق توسعه ملی پروژه های مختلفی در سطح مراتع شهرستان اجرا شد.

وی ادامه داد: از جمله این طرحها می توان به انجام پروژه ایجاد هلالی آبگیر، نهالکاری و آبیاری سنواتی در مراتع چشمه سید بغداده، رباط مورشک سه قلعه، آیسک، بسطاق، قاسم آباد، کامرود، روستای نوده و ... اشاره کرد.

وی با اشاره به توسعه پایدار منابع طبیعی تجدید شونده، تصریح کرد: این اتفاق زمانی حاصل می‌شود که حفاظت و پایداری این منابع به عنوان اولین سرلوحه فعالیت‌های مدیریتی در عرصه تلقی شود، در غیر این صورت بهره برداری‌های بی رویه و نادرست از منابعی که دارای توان رویشی محدود است این منابع ملی باارزش را دچار قهقرا و نیستی می‌کند.

صادقی با اشاره به این مطلب افزود: لذا اتخاذ روش‌های مناسب برای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع به عنوان یک اصل اساسی و اولیه در فرایند مدیریت پایدار به شمار آید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرایان با توجه به پوشش گیاهی خوب مراتع شهرستان در سال جاری و احتمال وقوع آتش سوزی از شهروندان خواست، در صورت مشاهده آتش سوزی مراتع، موضوع را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

کد خبر: ۳۳٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha