۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی جزیره مینو احیا می‌شود
فرماندار خرمشهر:

۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی جزیره مینو احیا می‌شود

خرمشهر – فرماندار خرمشهر از احیای یک هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی بدون استفاده در جزیره مینو با استفاده از طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری خبر داد.

محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به پیشینه درخشان کشاورزی و نخل داری در شهرستان خرمشهر و مینوشهر یا همان جزیره مینو عنوان کرد: کشاورزی جزیره مینو در صورت احیا شدن می‌تواند در کنار گردشگری عاملی برای احیای این جزیره زیبا در خرمشهر شود.

وی بر لزوم آماده‌سازی و برنامه‌ریزی اجرای طرح آبرسانی، تسطیح و زهکشی اراضی بخش مینو در قالب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری تأکید کرد و گفت: موسسه جهاد نصر، سازمان آب و برق خوزستان و سازمان جهاد کشاورزی استان با تعامل، هم‌افزایی و اقدام جهادی مسائل و مشکلات پیش روی این طرح را بررسی و مرتفع کنند.

حیدری تصریح کرد: با اجرای این طرح، یک هزار هکتار از اراضی بخش جزیره مینو قابلیت کشت پیدا خواهند کرد.

وی بیان کرد: تکمیل و تحویل پروژه‌های نیمه‌تمام آبیاری و زهکشی در احیای کشاورزی، رونق تولید و اشتغال تأثیر بسزایی دارد.

جزیره مینو یا مینو شهر از جزیره‌های ایران در استان خوزستان است. این جزیره بین آبادان و خرمشهر واقع شده و دو شاخه اروندرود آن را فرا می‌گیرد. این جزیره دارای ۱۰ متر ارتفاع از سطح دریاست و در فاصله ۱۰ کیلومتری خرمشهر است.

این شهر جمعیتی در حدود ۱۲ هزار نفر دارد. این شهر تفریحگاهی برای مردم آبادان و خرمشهر به‌حساب می‌آید. کشاورزی و پرورش دام در این جزیره جایگاه خاصی دارد. در جزیره مینو پنج نهر جریان دارد.

این جزیره از معدود نقاط جهان است که آبیاری با استفاده از جزر و مد آب انجام می‌شود و به وسیله‌ای نیاز نیست.

این جزیره سراسر از نخلستان پوشیده شده که محیط‌زیست مناسبی برای زیست پرندگان مهاجر است. همچنین نیزارهای انبوه آن پناهگاه حیوانات وحشی مانند گراز است.

کد خبر: ۳٬۳۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha